"Meтро" се фокусира върху собствените марки

"Метро кеш енд кери" планира да увеличи дела на продуктите от собствените марки в общия асортимент, който се предлага във веригата. Това съобщи във вторник регионалният мениджър за Източна Европа и България Емилиян Абаджиев. В момента изделията от марки на "Метро" заемат около 7% от продукцията, която се предлага в обектите. "В следващата година-година и половина ще достигнат дял около 10%, като това не е пределът", обясни Абаджиев. Веригата има 24 свои марки, които обхващат около 800 продукта. Към тях вече е добавен и нов бранд - "Риоба", под който ще се предлагат различни продукти, насочени към кафенета и барове. Освен сортове кафе ще има и плодови сокове, шоколадови бонбони, пакетчета със захар, чаши. "Кафето с марката Риоба е сред топ брандовете", съобщи директорът "Храни" в компанията Ян Цак.
В последните две години все повече вериги в България като "Фантастико", "Европа", "Била", Кауфланд" и други се фокусират върху собствените марки, предлагайки основно храни на сравнително ниски цени. Най-често те са млечни и месни продукти. Брандовете обаче все повече започват да обхващат и нехранителния сектор, като основно това са стоките за дома. Някои вериги, като "Т-маркет" например, имат практика да имат собствена марка във всяка продуктова група.
Вчера също така стана ясно, че още през май е възможно да започне строителството на нов магазин "Метро" в София. Компанията вече разполага с терен на бул. "Ботевградско шосе". "Почти сме на приключване с експанзията в страната, има потенциал за още между 2 и 4 магазина", съобщи Абаджиев. В момента веригата разполага с 11 обекта във всички по-големи градове. Така средно един магазин се пада на около 700 хил. население, докато формулата на компанията майка е да бъдат обхванати средно около 1 млн. потребители.
"Метро" планира да промени и името на веригата магазини "Аро", за да не се асоциират само с продуктите от марката, която е в ниския ценови сегмент.
Търговци на дребно се обединяват в ритейл асоциация
Ново сдружение, което да защитава компаниите от търговията на дребно, беше учредено преди дни. В българската ритейл асоциация членуват 48 компании. За председател на новата организация е избран Иво Баев. Идеята за обединение на бранша не е нова. Още преди две години български търговци поискаха създаването на организация, която да настоява за облекчаване на регулаторната рамка за сектора.