Във Варна тръгват автобуси на метан
Първите 10 автобуса на метан ще тръгнат във Варна в края на март. Те са първата партида от 20 автомобила с газови устройства, които купува общинската фирма "Градски транспорт" ЕООД, каза прокуристът на дружеството Пенчо Пенчев. Размерът на инвестицията е 4.8 млн. лв. По думите му това е част от програмата за обновяване на парка, която възлиза на 16.5 млн. лв. По нея до момента общинският превозвач е купил 25 мерцедеса, за които обслужва над 7 млн. лв. кредит.
Другият превозвач във Варна, "Транстриумф холдинг" АД, също купува 10 коли на метан за 4.6 млн. лв. Преговаряме с чешки и италиански производители, до месец ще имаме сделка, каза собственикът на холдинга Андраник Шакарян. Така до края на годината последните 25-годишни икаруси ще излязат от автопарка на варненските превозвачи.
Двете фирми проучват оферти са въвеждане на система за електронно таксуване на пътниците. В момента по линиите на градския транспорт във Варна се продават билети само от кондуктори в автобусите. Проектът ще намали разходите ни за труд и външни услуги, каза Пенчо Пенчев. По думите му всяка от двете фирми трябва да предвиди по 1.2 млн. евро, за да предлага на пътниците си електронен билет.
Въвеждането на GPS система в обществения превоз предстои до края на годината. До седмица автобусите по една от линиите във Варна пилотно ще бъдат проследявани от глобалната система.
Тролеите остават лукс
Над 400 хил. лв. струва в момента малка тролейна мотриса, каза прокуристът на "Градски транспорт". Това според него е причината тролеите да са все още лукс дори за град като Варна. В момента изградената контактна мрежа работи едва с 35% от капацитета си. Вместо проектираните 110 тролея по нея се движат в момента 43. Поетапната подмяна на най-разбитите тролейни мотриси ще струва на превозвача 4 млн. лв.