"Майкрософт България" увеличава продажбите на бизнес софтуер

"Майкрософт България" увеличава продажбите на бизнес софтуер

Местното подразделение на "Майкрософт" отчита ръст от 38% в продажбите на бизнес софтуер тип ERP и CRM. Данните са за втората половина на 2008 г., сравнени с първите шест месеца. "Майкрософт" e привлякла 20 нови клиенти през този период. Те са най-вече фирми от малкия и средния бизнес. Сред тях са дилъри на коли, автомобилни сервизи, вносители на авточасти, търговци на дребно и компании от хранително-вкусовата промишленост. Това са "Дарко", "Еуратек", "Съни холидейс", Американска търговска камара и други. В следващите месеци "Майкрософт" ще се насочи към машиностроенето и финансовия сектор - банки, брокери, лизингови фирми, застрахователи и т.н. Освен това няколко клиенти на "Майкрософт" кандидатстват за 15 проекта по оперативната програма "Конкурентоспособност". Нейната цел е оптимизиране разходите на бизнеса. Резултатите се чакат през март.
Зад съкращението ERP стои Enterprise Resource Planning, или координиране на всички бизнес процеси. Чрез CRM (Customer Relationship Management) софтуер компаниите управляват връзките си с клиенти. "Майкрософт" създава базова платформа, а нейните партньори приспособяват софтуера за нуждите на дадената фирма. Затова партньорите трябва да знаят отлично как работи конкретната индустрия. Сред съдружниците на "Майкрософт" в България са LLP, ЦАПК "Прогрес", "ПИ.А.С. Кредере", "Рила солюшънс", "Технологика" и т.н.
Кризата създава възможности, смятат в "Майкрософт". Много компании считат, че са достигнали насищане на своите пазари, печалбата се е свила и сега търсят начини да увеличат приходите си, убеден е Иво Дрешков, мениджър партньори "Решения за управление на бизнеса" в "Майкрософт България". Той не коментира колко е пазарният дял на фирмата. Стратегията е да търсим повече партньори и повече вертикални индустрии, заяви Орлин Дочев, директор "Решения за управление на бизнеса" в българския представител на "Майкрософт". Според него сега българските клиенти масово не се възползват от пълните възможности на бизнес софтуера. Сред тях е функцията за онлайн маркетингови кампании, част от CRM приложенията. Друга неизползвана възможност са програмите за лоялни потребители.
През 2008 г. имаме 18 нови български клиенти, коментира Петър Миленков, изп. директор на "SAP България", основният конкурент на "Майкрософт" в бизнес софтуера. През миналата година сключените договори от местния представител на SAP са 30, а за цялата 2007 г. са 17, допълни той. От началото на 2009 г. SAP все още няма подписан нов контракт. "Имаме много допълнителни заявки за лицензи от съществуващи клиенти", каза още Петър Миленков. Той оцени дела на своята компания от пазара на бизнес софтуер за едри предприятия на 40%. Неговата прогноза за 2009 г. е SAP да достигне дяла на "Майкрософт" в сегмента малък и среден бизнес в България.