Остарялата инфраструктура пречи на спедиторските компании
Незадоволително развитие и остаряла инфраструктура пречат на транспортните и спедиторските компании в България. Това обявиха представители на бизнеса на конференция по проблемите на логистиката и спедицията. Забавянето на приоритетните проекти и загубата на европейски средства за изграждането им са основните причини за това състояние. На черноморските пристанища липсват достатъчно контейнерни терминали, а претоварната техника е в лошо състояние. Изграждането на контейнерни терминали в пристанищата във Варна и Бургас ще приключи до август 2015 г. Същото е състоянието и на дунавските портове. Единствено пристанището в Русе е в прилично състояние и има връзка с националната пътна и железопътна мрежа. На летище София няма карго терминал, нито специализирани площи за обработка и междинно съхранение на товари със специален режим на превоз. Летището не разполага и с карго селище, където въздушните спедитори могат да наемат офиси и да обработват въздушните си пратки. "Такива карго превози има във всички други международни летища на ЕС", заяви зам.-председателят на Българската асоциация за спедиция, транспорт и логистика Иван Петров. Технологичното ниво и качеството на услугите на логистичните, спедиторските и транспортните компании е по-високо от обслужващата ги инфраструктура, посочи той. Асоциацията смята, че все още не е факт обновяването на транспортните средства.
Според представителите на бизнеса може да се очаква консолидация на сектора заради глобалната икономическа криза.