Летище Пловдив строи терминал за двойно повече пътници

Летище Пловдив строи терминал за двойно повече пътници

Така трябва да изглежда новият терминал на пловдивското летище
Така трябва да изглежда новият терминал на пловдивското летище
Летище Пловдив започна изграждането на нов пътнически терминал, който ще е с двойно по-голям капацитет от съществуващия и ще може да приема 500 хил. пътници годишно. Първата копка на строежа му направиха премиерът Сергей Станишев и транспортният министър Петър Мутафчиев в понеделник. Транспортният министър обясни необходимостта от строителството му с факта, че пловдивското летище е резервно на софийското в случаи на мъгла и силен снеговалеж и сегашната му база е отблъскваща. Добрата инфраструктура е предпоставка за привличане на превозвачи, каза той. "Реализацията на проекта е част от антикризисната програма на правителството, която предвижда инвестиции от 5.6 млрд. лева. Той не е от най-големите, но се очаква да се отрази благоприятно върху дейността на местните фирми от региона", заяви премиерът. Той припомни, че при всяко негово идване в Пловдив представители на бизнеса неизменно са поставяли въпроса: "Кога Пловдив ще има модерно летище." Станишев изтъкна, че строителството ще осигури 200 работни места.
Новата сграда ще може да посреща по 1000 души на час при капацитет 250 души в момента. Проектът предвижда изграждането на шест нови стоянки за самолети, с което броят им ще достигне 14, нова пътека за рулиране и паркинг, както и строителството на пречиствателна станция. Ще бъдат изградени нови шест стоянки за самолети, с което броят им ще бъде увеличен на 14. Предвижда се построяването и на нова пътека за рулиране на самолетите.
Терминалът ще е готов до лятото и в изграждането му заедно с прилежащата инфраструктура ще бъдат вложени 40 млн. лв., които са осигурени от бюджета.
През март се очаква парламентът да одобри промени в Закона за концесиите, които ще позволят отдаването на части от дейности и терминали на летищата на концесия, съобщи още министър Петър Мутафчиев. В момента Законът за гражданското въздухоплаване не позволява частично концесиониране, каквато възможност е предвидена за концесиите на пристанищата. Експерти на транспортното министерство обясниха, че промените ще позволят да бъдат намерени инвеститори при изграждане например на специални и карго терминали.