За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
НеутралноВярно че идва сериозна глобална финансова криза... но при този излишък защо не дадете някой лев за Летище Русе... колкото да заработи ;( не говоря да се строят луксозни терминали, а просто да може да се използва малко по-сериозно.
*****
НеутралноПловдив заслужава да има нормално летище наистина. Но за да бъде пълноценно резервно летище на софийското трябва не само нов пътнически терминал, но най-вече нова навигационна техника позволяваща приемане на самолети и при по-неблагоприятни условия.
Дано 5,6 млрд. лв. за справяне с кризата (разбирай за предизборна агитация) бъдат оползотворени сравнително добре за подобни проекти, а не за градинки в обезлюдени селца.
*****
НеутралноКрайно време беше. Частито на пловдивчани. стискам им палци да не стане като нашето летище, дето пак му падна тавана. Силно се надявам изпълнител да не е Щрабаг. А капацитета е малък. Ако има свестно летище, доста превозвачи, сосбено от лоукост сегменма могат да се пренасочат към Пловдив. За чартърите да не говорим. Но и това е добре като начало.
*****
НеутралноНа 130 км. от София. Само да има повече пътници , т.е. повече мъгливи дни в София. Много прилича на създаване на работа и приходи за някой батко
the_european
Рейтинг: 662 НеутралноДори на новия терминал капацитета е малък, но при нужда може да се построят нови терминали. Инвестицията на правителството е много добра и най-вероятно ще се окаже и печаливша въпреки кризата. Рисковете са най-вече от политически характер.
*****
Неутралнолюбопитна подробност .
Държавата строи терминал и след това го отдава на концесия . Защо ли ми изглежда познато?
*****
ВеселоДо №6 ,не държавата първо продава летището в Пловдив ,след това сключва договор за наем с собственика и понеже няма пари да го плаща строи нов терминал,собственика осъжда държавата за неплатен наем и лихви ,взима и новият терминал като обещетение и така пак от начало .Това е БГ реалноста .
*****
НеутралноВече започнаха съкращения на пилоти от български авиокампании.
Чартърните полети за тази зима, за летище Пловдив, са намалели много.
В кризата много самолети ще останат задълго приземени.
Интересно кого ще обслужва този нов терминал?
Дали това не е поредното изливане на пари... някъде и... безсмислено?
*****
НеутралноПоне по проект доста грозно - както повечето неща, правени от бг архитекти.
Батков-вън
Рейтинг: 668 НеутралноАз пък намирам това за добра новина! Пловдив има нужда от модерно летище, дали е грозна сградата зависи повече от изпълнението, отколкото от картинката, а дали и новото ще е малко ... ми дано да се окаже малко - значи хората пътуват много, което е хубаво.
Сега обаче е много важно да се ускори модернизирането на жп линията София - Пловдив, като разбира се се изгради и спирка на самото летище - инвестицията ще е минимална, тъй като има изградена жп линия до летището, а и главната линия минава на по-малко от километър. Така Летище Пловдив ще придобие нов смисъл - лоу кост полети. Така хем чужди туристи могат да посетят Пловдив, хем пловдивчани могат да пътуват, хем и софиянци ще го ползват - кацаш в Пловдив , взимаш влака и след един час си в София
tosho_tg
Рейтинг: 8 Неутрално40 000 000 лв. за какво, за летище без нито една редовна линия и с пътници за една година колкото за 2 дни на някое от 3-те ни големи летища?
tosho_tgДържавата инвестира в актив, за който не е сигурно колко ще получи!
А кой стои реално зад летище "Пловдив". ....... отгатнете сами. Ще Ви кажа само едно име И...в...о П...р...о...к...о...п...и..е..в.
NPaine
Рейтинг: 1291 Неутралноабе така и така си правите реклама защо не сложите малко повече снимки...?
"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."Иначе ми е чудно какво толкова пискате срещу далаверите на Мама Праска Кръстева, като изведнъж г-н Иво Прокопиев се оказва горд собственик на едно гражданско/бивше военно летище...и поне по това което сте пуснали като информация излиза че държавата ще инвестира 40 млн. срещу незнайно какви ангажименти от страна на мажоритарния собственик (съиздател на в-к Дневник)....Не казвам че има нещо задължително нещо гнило в цялата история...Просто информацията по въпроса нещо куца...
Батков-вън
Рейтинг: 668 Неутралнобез да защитавам никой, трябва да се отбележи едно е да се изгради много нужното модерно летище в Пловдив, друго е ситуацията, в която се отнемат прекрасни скъпи сгради в центъра. В първата ситуация поне цял един град ще получи нещо хубаво , дори и да има далавера, а в другата всички го духаме само оная дебелата печели.
*****
Неутралнонищо лошо в повече обновени летища, но винаги има едно НО. И то първо е в информацията на №7 - много семпло и точно е описал ситуацията и няма смисъл да я повтаряме и второ, защото не мога да избягам от асоциацията Тодор Живков - компютри в Правец и Петър Мутафчиев - летище в Пловдив. И аз се питам, защо никой вече не задава въпроса на г-н министъра, що така се задържаха тези мъгли на летище София? К`во стана със системите за кацане по прибори? Къде се изгубиха и те в мъглите? То, че аз след 2 години мъки и коледни неволи по софийското летище вече се отказах да посещавам БГ в периода ноември - март е малка беда, но и на туристите им е дошло до гуша като на мен (за бизнесмените да не говорим).
Comandante Marques
Рейтинг: 1291 Веселоне само на Пловдив му трябва летище - то обслужва и региона, но и на София и трябва второ летище, а на Русе летището може да дръпне трафик от Букурещ и Румъния. Според мен, всеки град и агломериация от градове от над 200 хиляди души на 50 км едни от други им трябва летище, а на град с над 1 млн. - повече от едно. Поне така е в ЕС на запад от Будапеща
low riders team*****
НеутралноИНТЕРЕСНО МИ Е ДАЛИ ЩЕ ИМА НЯКОГА НОВИНА КОЯТО ДА Е ДОБРА.
КАТО ГЛЕДАМ УчАСТНИЦИТЕ ВЪВ ФОРУМА С НЕГАТИВНО МНЕНИЕ ИСКАТ ДА ИМ АЛЕТИШЕ НО ТО ДА СЕ ПОЯВИ БЕЗ НЯКОЙ ДА ГО СТРОИ БЕЗ ДА ГО УПРАВЛЯВА НЯКОЙ И БЕЗ ДА СЕ ИНВЕСТОРА В НЕГО. тРУДНО ЩЕ СТАНЕ ТАЗИ РАБОТА.
ВСЕ В ДЖОБА НА ДРУГИТЕ ГЛЕДАТ.
ГЛУПАВ НАРОД Е БЪЛГАРСКИЯТ.
и КАКАТО СЕ КАЗВА ВСЕКИ НАРОД СИ ЗАСЛУЖАВА УПРАВНИЦИТЕ
*****
НеутралноПрез зимата на 2006-7 година се наложи да кацна на летище Пловдив към 3.30 след полунощ, понеже "новооткритият терминал" на летище София не приемаше полети. Тогава на летище Пловдив нямаше дори една работеща тоалетна, а самата сграда приличаше на хангар на ТКЗС! Е как са кацали там чартърите и с какви впечатления са оставали чуждите туристи след първите си крачки на българска земя - не знам! Ако искат да го развиват, защо не?
*****
НеутралноА Ивчо Прокопиев-овчата глава как взе летището.
*****
НеутралноБраво за решението. Крайно време е и Пловдив да има летише.
Но само нещо не разбрах.
Да приема самолети при закритие на летище София от мъгла и снеговалеж????
Нали на летище София можеш да се каца при всякаква видимост.
Нали летище София е снабдена с най модерната снегопочистваща техника?
или май приказки ала типа на Григор Стоичков/
Всъщност дали някой си е направил елементарния труд да изчисли през последните десетина години какви са били данните от закритието на летищата в София и Пловдив или дали когато София е била закрита , след час-два , същото е ставало и в Пловдив или пинизът е да приберем няколко милиарда лева за този дето духа, пардон за тези на които им духаме?
*****
НеутралноЕ то старият терминал в София си е доста лоу-кост ориентиран, та да се налага да ходим до Пловдив за това.