Нова мрежа за нишова онлайн реклама обединява автофорумите
Младата дигитална интернет компания (създадена в края на 2008 г.) User Media представи първия си проект - AutoForums.bg. Това е нишова онлайн рекламна мрежа, обединяваща в един канал 25 автомобилни форуми. Дневно порталите, включени в AutoForums.bg, отчитат 100 хил. уникални посещения и над 1.2 млн. импресии. Новата нишова мрежа обаче привлича рекламодателите най-вече с възможността за тясно таргетиране на рекламата в целеви потребителски групи. Друго преимущество на форумите е, че потребителите им са лоялни, а средният престой в даден сайт е 10 минути.
Броят на участниците в подобни онлайн общества се увеличава непрекъснато. По данни на User Media за 5 месеца ръстът на посетителите e 20%. Потребителите харесват този формат, защото им предоставя актуална информация по специфични проблеми и в същото време поле за комуникация и социално взаимодействие.
Нишовата мрежа предлага два формата на онлайн реклама - таксувана на импресии или на клик. Самите кампании могат да се управляват чрез софтуер в реално време. От май 2009 г. аудиторията на Autoforums.bg ще се отчита месечно от метричната агенция Gemius. Като част от работата си с форумите User Media планира и редизайн, както и добавяне на нови функционалности на някои от тях.
В момента компанията подготвя още един проект за нишова реклама, този път обединяващ специализираните спортни форумите - за футбол и т.н.
Въпреки огромната си популярност онлайн потребителските общества все още не са усвоени като рекламен канал. Досега единствено форумите, насочени към женска аудитория, успяха да привлекат рекламно присъствие. Една от причините за това е, че част от интернет потребителските общества са огранизации с нестопанска цел, а не бизнес структури, и трудно се справят с привличането на рекламодатели. Окрупняването в мрежа решава проблеми като различия в банерните формати, работа с много малки партньори и трудно управление на кампаниите. Според Симион Патеев, управител на User Media, основната причина компанията му да се насочи към нишова реклама е именно, че сегментът е бил неусвоен.
Тепърва предстои да се развиват и други възможности на форумите като поле за продуктово представяне и директна комуникация с клиентите например чрез платени дискусионни теми.