Новата онлайн търсачка на "Майкрософт" ще се казва Bing
Софтуерният гигант "Майкрософт" (Microsoft) ще представи другата седмица подобрената версия на търсачката LiveSearch. Най-вероятно това ще се случи по време нa организираната от "Уолстрийт джърнъл" конференция D:All Things Digital.
През март тази година изтече информация, че "Майкрософт" са започнали тест на онлайн търсачката сред служителите си. Тогава проектът носеше името Kumo. В последно време обаче компанията регистрира различни домейни с името Bing, като според анализатори това е окончателно решение. Според слухове името Bing идва от издавания при натискане на Search бутона на търсачката звук. Софтуерният гигант подготвя рекламна кампания в размер между 80 и 100 млн. долара, за да популяризира oнлайн търсачката. Целта е да накара потребителите да преосмислят намирането на информация в интернет, като покажат недостатъците на действащите в момента конкуренти. Според Сатя Надела, ръководител на интернет услугите в "Майкрософт", 40% от запитванията не генерират релевантни резултати, а 46% от всички започнати сесии за намиране на информация отнемат над 20 минути.
В момента Google е лидер с 64.2% при търсачките, следван от Yahoo! (15.8%). "Майкрософт" e на трето място, но с далеч по-малък пазарен дял - 10.3%, според анализаторската компания Nielsen Online. Единственият шанс на софтуерния гигант да промени статуквото е да изгради революционно нов начин на търсене и използване на информация. Kaк Bing ще промени онлайн търсенето?
На първо място чрез интуитивно, семантично търсене. Миналата година "Майкрософт" купи PowerSet, която разработва семантични технологии, и се очаква част от функционалностите на Bing да са базирани на нея. Най-вероятно става въпрос за подобрения в търсенето на изображения и видео. Освен по-точно разпознаване на задаваните въпроси новата търсачка ще разчита и на по-прегледно подреждане на генерираните резултати. По време на теста на Bing с ограничен брой потребители стана ясно, че търсенето може да се филтрира чрез допълнително ляво меню от по-фокусирани предложения. Постигнатите резултати се разделят на основни гнезда по обща тема, а в дъното на страницата са позиционирани видеорезултати.
От "Майкрософт" не крият, че фокус ще е потребителят лесно да достигне качествен отговор на търсенето си, а не просто да получи възможно най-много резултати. Ако Google, създател и лидер в категорията такава, каквато я познаваме, има някаква слабост, тя е точно големината й. Добавянето на preview изображения на резултатите е вариант за улесняване на търсенето, но пък може да навреди на основния източник на доходи - платените линкове. Google няма конкурент при хоризонтални задания, но среща трудности при специализирани теми. Aко Microsoft успее да предостави по-лесна навигация на информацията и бързи вертикални резултати, може и да стопи част от преднината на Google.
В същото време преговорите между Yahoo! и "Майкрософт" за сделка в областта на онлайн търсенето продължават. Карол Барц, изпълнителен директор на Yahoo!, потвърди, че са водени разговори за партньорство, без да са оповестени официални резултати от тях.