Новата онлайн търсачка на "Майкрософт" ще се казва Bing

Новата онлайн търсачка на "Майкрософт" ще се казва Bing

Софтуерният гигант "Майкрософт" (Microsoft) ще представи другата седмица подобрената версия на търсачката LiveSearch. Най-вероятно това ще се случи по време нa организираната от "Уолстрийт джърнъл" конференция D:All Things Digital.
През март тази година изтече информация, че "Майкрософт" са започнали тест на онлайн търсачката сред служителите си. Тогава проектът носеше името Kumo. В последно време обаче компанията регистрира различни домейни с името Bing, като според анализатори това е окончателно решение. Според слухове името Bing идва от издавания при натискане на Search бутона на търсачката звук. Софтуерният гигант подготвя рекламна кампания в размер между 80 и 100 млн. долара, за да популяризира oнлайн търсачката. Целта е да накара потребителите да преосмислят намирането на информация в интернет, като покажат недостатъците на действащите в момента конкуренти. Според Сатя Надела, ръководител на интернет услугите в "Майкрософт", 40% от запитванията не генерират релевантни резултати, а 46% от всички започнати сесии за намиране на информация отнемат над 20 минути.
В момента Google е лидер с 64.2% при търсачките, следван от Yahoo! (15.8%). "Майкрософт" e на трето място, но с далеч по-малък пазарен дял - 10.3%, според анализаторската компания Nielsen Online. Единственият шанс на софтуерния гигант да промени статуквото е да изгради революционно нов начин на търсене и използване на информация. Kaк Bing ще промени онлайн търсенето?
На първо място чрез интуитивно, семантично търсене. Миналата година "Майкрософт" купи PowerSet, която разработва семантични технологии, и се очаква част от функционалностите на Bing да са базирани на нея. Най-вероятно става въпрос за подобрения в търсенето на изображения и видео. Освен по-точно разпознаване на задаваните въпроси новата търсачка ще разчита и на по-прегледно подреждане на генерираните резултати. По време на теста на Bing с ограничен брой потребители стана ясно, че търсенето може да се филтрира чрез допълнително ляво меню от по-фокусирани предложения. Постигнатите резултати се разделят на основни гнезда по обща тема, а в дъното на страницата са позиционирани видеорезултати.
От "Майкрософт" не крият, че фокус ще е потребителят лесно да достигне качествен отговор на търсенето си, а не просто да получи възможно най-много резултати. Ако Google, създател и лидер в категорията такава, каквато я познаваме, има някаква слабост, тя е точно големината й. Добавянето на preview изображения на резултатите е вариант за улесняване на търсенето, но пък може да навреди на основния източник на доходи - платените линкове. Google няма конкурент при хоризонтални задания, но среща трудности при специализирани теми. Aко Microsoft успее да предостави по-лесна навигация на информацията и бързи вертикални резултати, може и да стопи част от преднината на Google.
В същото време преговорите между Yahoo! и "Майкрософт" за сделка в областта на онлайн търсенето продължават. Карол Барц, изпълнителен директор на Yahoo!, потвърди, че са водени разговори за партньорство, без да са оповестени официални резултати от тях.