Аpple с агресивна ценова политика и по-бърз iPhone
Цената за iPhone 3G ще падне под психологическата граница от 100 долара и Apple пуска нова модификация на смартфона - 3GS. Това съобщи Филип Шилер, вицепрезидент и маркетингов директор на Apple, по време на годишната конференция на компанията - Worldwide Developer's Conference. Откриването й мина без революционно нов продукт. За сметка на това Шилер представи нова модификация нa "ябълковия" смартфон и по-ниска цена на iPhone 3G версията му.
Дебютиралият модел се казва iPhone 3GS и разполага с 32 гигабайта памет. Шилер акцентира на по-бързия процесор на модела, който ще подобри осезаемо скоростта за извършване на всекидневни задачи. Подобренията включват 3-мегапикселова камера с възможност за запис на видео и автофокус. От Apple са се погрижили и за по-добра батерия, която ще позволи 9 часа онлайн сърфиране или 5 часа разговори между две зареждания. Смартфонът може да се ползва и като модем за достъп до интернет на други устройства.
Интересна софтуерна новост е възможността за проследяване на местоположението на загубен телефон (Find My Phone), а новият модел ще поддържа и гласов контрол. iPhone 3GS ще се появи на пазара на 19 юни, като цената му ще бъде 199 долара (за 16-гигабайтов модел), точно толкова колкото струваше предшественикът му.
Досегашният актуален модел - iPhone 3G, ще се продава за 99 долара, или под психологическата бариера от 100 долара. Така се Apple се надява да разшири обхвата от потенциални клиенти. По-агресивното ценово позициониране е логично - през първото тримесечие на годината iPhone временно загуби лидерската позиция по продажби в сегмента, а в същото време всички производители на телефони представиха свои разработки. Според Джийн Мюнстер от анализаторската компания Piper Jaffrаy агресивната ценова политика на Apple значително ще подобри продажбите. След ревизирането на цената на iPhone (с 50% по-ниска) за едно тримесечие бяха продадени 3 пъти повече телефони, отколкото общо за предходните 9 месеца.
Понижаването на цената цели и затрудняване на конкурентите. Нищо чудно iPhone 3G да задмине по продажби новата, подобрена но и по-скъпа "скоростна" версия iPhone 3GS. Само преди 2 дни беше представен конкурентният смартфон Palm Pre, определен от анализатори като сериозна заплаха за Apple. Въпреки че цената на Palm Pre е по-висока със 100 долара от тази на iPhone 3G, е малко вероятно тази разлика да се отрази сериозно на продажбите, защото смартфонът на Palm е насочен изключително към бизнес потребители. Моделите на Nokia с широк обхват от потенциални клиенти обаче сигурно ще бъдат засегнати от по-агресивната ценова политика на Apple. Някои лаптопи на компанията като MacBook Air и 15-инчовия MacBook Pro също ще струват по-малко. Обобщено Аpple продължава с еволюционни подобрения, хитро "играе" с цените, но и изглежда по-трезвено настроена спрямо потребителските очаквания по време на криза.