Латвийска компания ще строи три от мултиплексите за цифрова телевизия

Латвийска компания ще строи три от мултиплексите за цифрова телевизия

Латвийската компания "Ханну про" (Hannu Pro) спечели конкурса за изграждане на трите мултиплекс платформи за втория етап на цифровизация в България. Фирмата спечели конкурса на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС), след като в него беше допуснат до участие само още един кандидат - "Адепто". За участие в процедурата документи подадоха общо шест фирми, но КРС отстрани останалите четири заради несъответствие с конкурсните изисквания, уточниха от комисията. Лицензът на "Ханну про" ще бъде издаден за срок от 15 години. Според разпоредбите в Закона за електронните съобщения обжалването на решението не спира изпълнението му.
"Ханну про" е компания за интегрирани медийни системи, която развива дейност в Балтийския регион. Фирмата е част от латвийската група "Силикон" (Silicon Group), чийто бизнес започва през 1992 г. с компютърна графика за телевизионни предавания. "Ханну про" е специализирана в създаването на аудио-визуални технологии и е представител на 50 водещи световни компании за аудио-визуално оборудване и софтуер за балтийските републики.
На 23 юни изтича срокът, в който може да бъде обжалван резултатът от другата процедура на КРС, с която чешката "Тауърком" беше избрана да изгради първите два частни мултиплекса за цифровизацията. Резултатите от конкурса предизвикаха юридически спор, след като три дни след определянето на победителя Конституционният съд се произнесе, че два от текстовете от закона, на базата на които бяха изготвени правилата за конкурса, са противоконституционни. До понеделник обаче нито един от конкурентите на "Тауърком" не обяви категорично дали ще обжалва. Сред останалите кандидати бяха БТК, австрийската ORS,"Интерактив медиа сървисиз" и др. Експерти коментираха, че всяко обжалване на процедурата може да доведе до неспазване на сроковете за минаване към цифрово ефирно излъчване на телевизионния сигнал. Всички държави от ЕС са задължени да прекратят аналоговото разпространение на програмите до края на 2012 г.