Превозвачи се обявиха срещу онлайн системата за прегледите
Въвеждането на новата онлайн система за извършване за техническите прегледи ще ги оскъпи с около 10 лв., а пунктовете ще трябва да плащат на изпълнителя по около 3 лв. за всеки преминал през тях автомобил. Това заявиха представители на Българската асоциация на сдруженията за автомобилен транспорт (БАСАТ) и Съюза на сдруженията за автомобилен транспорт (СОАТ) след среща с изпълнителния директор на агенция "Автомобилна администрация" Володя Киров, на която била разяснена новата система. Тя ще бъде въведена до края на 2009 г. и ще даде възможност на администрацията да следи извършените прегледи. Пунктовете ще трябва да заснемат с камери проверяваните автомобили. Предвижда се и изграждането на връзка между тях. "Пунктовете ще трябва заплащат допълнително на изпълнителя, което ще се отрази и в цените", каза зам.-председателят на СОАТ Красимир Лалов. В момента тежките камиони минават по веднъж годишно на преглед, който струва 112 лв., а автобусите по два пъти годишно. Според председателя на БАСАТ Миролюб Столарски освен увеличението на цените превозвачите са против в схемата да бъде включена компанията "НикКомп", с която пунктовете трябва да подпишат договори и тя да изгради връзка помежду им. Браншовиците твърдят, че изборът й е непрозрачен.
В Агенцията за обществени поръчки като изпълнител на проекта за информационната система е вписан консорциумът "Фадата-КИМ 2000", който е спечелил търг на финансовото министерство по ФАР. Стойността на договора е
497 300 евро. В него с 20% участва компанията "КИМ 2000", чийто мажоритарен собственик е Калчо Хинов, бивш зам. транспортен министър от кабинета на Софиянски. Представители на "Фадата" казаха пред "Дневник", че консорциумът ще изгради само онлайн системата, но не и връзката между отделните пунктове. Те ще трябва да инвестират освен в компютри в сигурен интернет доставчик и вероятно тези инвестиции ще се отразят и в цените. "НикКомп" вече е изпратила писма до всички технически пунктове в страната със знанието на автомобилната агенция, че пунктовете трябва да подпишат договор с нея за изграждане на връзката помежду им. Онлайн връзката при извършване на прегледите не е включена в наредбата за тях, а допълнителната връзка между пунктовете не фигурира в поръчката, каза Красимир Лалов. Изпълнителният директор на агенция "Автомобилна администрация" Володя Киров обясни, че консорциумът е изпълнител, но отказа да обясни какво е участието на въпросната компания и как тя е избрана. Той отрече пунктовете да плащат допълнително за прегледаните автомобили. Киров твърди, че браншовиците с радост приемат новата система. Управителят на "НикКомп" не бе открит за коментар. От офиса обясниха, че той отсъства.