ЧЕЗ иска клиентите да избират тримесечните или едномесечни сметки

ЧЕЗ иска клиентите да избират тримесечните или едномесечни сметки

Клиентите на ЧЕЗ в Западна България да могат да избират дали да плащат веднъж на три месеца или всеки месец.Това ще предложи ЧЕЗ на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР), с която започва разговори за заплащане на потребеното веднъж на 90 дни. Този начин бе предложен от министъра на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков на среща с председателя на комисията Константин Шушулов. Трайков заявил, че с тримесечното отчитане потребителите кредитират електроразпределителните дружества с предварителни плащания, трябва да се помисли те да плащат веднъж според реално потребената енергия.
Ако потребителите избират да плащат всеки месец, както досега ще имат възможност да определят вноските за първите два месеца или да използват определения от компанията размер. По данни на компанията 2500 от общо 100 хил. клиенти, са променили размера на плащанията си и са заявили нулеви вноски.Регионалният мениджър на ЧЕЗ Любош Павлас коментира, че дружеството ще опрости фактурата и ще разшири капацитета на кол-централата. От началото на годините вече отговаряме на всички критики, направени към тримесечното отчитане, твърди той.
ДКЕВР отмени тримесечното отчитане в края на миналата година и първоначално поиска връщане на едномесечното от началото на 2009г впоследствие срока за въвеждането му бе удължен до юли. Регулаторът не е отменил тримесечното отчитане.
 
До момента повече от 100 000 клиенти на ЧЕЗ са се възползвали от възможността да декларират размера на плащанията си за първите два месеца като са използвали някой от следните възможности: центровете за клиенти на ЧЕЗ; телефон 0700 10 010; Интернет страницата www.cez.bg; поща; факс. Данните на ЧЕЗ сочат, че за първите 6 месеца на тази година в компанията не е постъпила нито една основателна жалба във връзка с тримесечното отчитане на електроенергията.
Отчитането на три месеца се прилага за всички битови клиенти на ЧЕЗ и за стопанските потребители ниско напрежение с до 100 kWприсъединена мощност. Останалите бизнес клиенти, с над 100 kWприсъединена мощност, се отчитат всеки месец.
Дори при положение, че от ЧЕЗ в момента водят разговори с регулатора за промени в сегашната практика по отчитане на три месеца, които евентуално да позволят нейното запазване, компанията продължава да работи за преминаване към едномесечно отчитане на електромерите в Западна България. Към момента има изготвен план за действие и вече са направени конкретни стъпки като например, обявен е търг за доставка на персонални терминали за отчитане на електромерите. За преминаването към по-кратък период на отчитане ще бъде необходимо да се вложат 14 милиона лева само през първата година.
1 На интернет страницата на компанията е публикувана таблица с количества електроенергия и съответстващата им стойност в лева, която да ориентира клиентите, които искат да заявят сами размера на равните си месечни плащания. Такава информация може да получена също на телефон 0700 10 010 и в центровете за обслужване на клиенти.