YouTube увеличава премиите за редовните си потребители

На живо
Заседанието на Народното събрание

YouTube увеличава премиите за редовните си потребители

Най-посещаваният интернет сайт за споделяне на кратки филмчета "Ютюб" (YouTube) обмисля разширяване на програмата си за заплащане на своите потребители, предаде Ройтерс. Новото предложение на мениджърския екип на дружеството включва изплащане на различни парични суми на потребителите, качили най-гледаните и известни клипове в портала. Анализатори коментират, че промяната във вече съществуващата програма за партньорство между YouTube и неговите клиенти ще донесе значителни приходи и на двете страни. Свежите парични потоци, разбира се, ще дойдат от рекламодатели, като мениджърите на интернет сайта предвиждат именно тези средства да се поделят между дружеството и най-успелите ъплоудъри.
Това може да стане, след като определени клипове постигнат значим успех сред публиката и YouTube обвърже техните създатели с рекламиращите компании. Те от своя страна ще могат да сключат индивидуален договор за реклама изключително за конкретното филмче и по този начин ще инвестират допълнителни суми.
Освен директен паричен стимул за подобряване на качеството на качената на сайта информация и увеличаване на броя на потребителите дъщерната компания на "Гугъл" (Google) се очаква да си осигури значителни приходи. Въпреки че все още няма публикувани критерии за подялбата на сумите по индивидуалните рекламни договори, специалисти смятат, че видеопорталът най-накрая ще успее да извлече финансови облаги от сегмент, който не е разработен. Именно голямата популярност на сайта трябва да допринесе за наливане на нови средства в отчетите на компанията - пропуск, за който мениджърския екип понесе сериозна критика от инвеститорите в
дружеството. Първоначалното разширяване на съществуващата програма ще бъде осъществено на най-големия пазар на компанията - този в САЩ. Прогнозите на специалисти за финансовото състояние на YouTube са изключително многозначни. Очакванията за 2009 г. варират от загуба от 500 млн. долара според "Креди Суис" (Credit Suisse) до печалба от 300 млн. долара според "Голдман Сакс" (Goldman Sachs).