Малко добри идеи в първия ден на ФАРА

Малко добри идеи в първия ден на ФАРА

По-малко заявки, по-малко присъстващи на фестивала, по-малко спонсорски активности, по-малко добри неща, които да впечатлят журито - духът на рецесията бродеше през първия ден на рекламния фестивал ФАРА в Албена. Бяха представени медийните кампании, които участват, както и авторекламите. (Номинираните в трите медийни категории на www.dnevnik.bg.) Победителите в тези категории ще станат ясни на церемония на 5 септември, когато ще бъде избрана и медийната агенция на годината.
"Тази година бяхме доста по-критични в избора си", призна медиа директорът на Mindshare и един от членовете на медийното жури Лили Георгиева. В категорията "Креативно използване на традиционна медия" от 45 заявки бяха номинирани само 9. За сметка на това обаче Георгиева обърна внимание, че тази година се отличава с използването на нестандартни рекламни форми в телевизия.
Една от причините за това е, че тв каналите станаха много по-гъвкави в условията, които предлагат на рекламодателите. "В категорията "Медийна кампания" имаше такива, които използват много комуникационни канали и се разпростираха на 360 градуса, но бяха по-стандартни. На мен лично ми липсваха силни идеи", коментира още Георгиева.
Творческото жури одобряваше на живо пред публика заявките от категориите интернет реклама, радиореклама и ТВ реклама и кинореклама. В този първи кръг журирането става само с "Да" и "Не", а окончателните номинации ще бъдат ясни в петък.
В категорията интернет реклама най-много гласове събраха pesenta.bg и UP2U.bg, и двете заявки, реализирани от DDB Sofia, за услугите Loop Безкрай и Loop UP2U на M-tel. С шансове да преминат първи кръг и да влязат в номинираните за награда са още интернет рекламата на New Moment New Ideas за "Каменица", "Тест за съвместимост" за абонаментен план SIMпатия на БТК, реализирана от Leo Burnett Sofia, и ретроинтернет банера със сепия ефект на списание National Geographic на агенция McCann Erickson Sofia.
В категорията "Радиореклама" най-много гласове "да" събраха кампанията за набиране на средства "Българската Коледа" , реализирана от Noble Graphics Creative Studio, както и рекламата "Точно време" агенция Reforma, която промотира комедийното предаване на "Нова тв" "Царете на комедията".
Творческото жури беше най-критично, когато оценяваше кампаниите в категорията "ТВ и кинореклама". В рекламите на стоки най-много гласове събра "Простенал" на Leo Burnett Sofia за фармацевтичната компания Walmark, сред клиповете на услуги - "Бекъм" на New Moment New Ideas за пенсионен фонд "Доверие", а сред социалните, медийните и политическите спотове най-добре беше оценена "Българската Коледа" на Noble Graphics Creative Studio.
Вторият фестивален ден беше отделен за презентациите и журирането в категорията "Събития", в която има общо 25 заявки за участие. Сред сигурните продължаващи напред са UP2U na DDB София, Sofia Dance Week на New Moment New Ideas и "Лубрикант: Камера: Екшън" на Clockwork, на което журито даде най-много положителни отговори.