Сръбската "Делта макси" взе и остатъчния дял в "Пикадили"
Сръбска компания в областта на търговията с бързооборотни стоки "Делта макси" е откупила и остатъчния 15% дял от капитала на "Пикадили". По този начин сделката отпреди две години е финализирана и сръбската компания вече притежава 100% от акциите на веригата супермаркети, съобщиха от "Делта макси".
"С тази допълнителна инвестиция от страна на "Делта макси" демонстрираме дългосрочния ни ангажимент към компанията и към българския пазар. Намерението ни е да продължим да инвестираме в развитието на магазинната мрежа и качеството на обслужване на нашите клиенти", заявява Драган Филипович, изпълнителен директор на "Делта макси". Инвестицията дава възможност да развием нови брандове и да продължим успешната експанзия на българския пазар, като амбицията ни е да бъдем лидери, допълва Александър Чампаревич, изпълнителен директор на "Пикадили".
"Делта макси", дъщерно дружество на сръбския холдинг "Делта", придоби 85% от капитала на "Пикадили" през 2007 г. Сделката предвиждаше закупуване на остатъчния 15-процентов дял от търговската верига в рамките на следващите две години. До момента инвестициите на "Делта макси" в "Пикадили" надхвърлят 70 млн. евро, като са планирани вложения от още 150 млн. евро. Данните сочат, че оборотът на "Пикадили" е нараснал с 36% през 2009 г. спрямо същия период на 2008 г., а броят на клиентите - с 43%.
"Пикадили" е верига супермаркети с 15-годишна история. Пазарният дял на компанията е 15%. Веригата разполага с 20 обекта със средна търговска площ 2000 - 4000 кв.м в десет града, три обекта от типа corner shop с марката "Пикадили експрес" в столицата. Основни конкуренти на компанията са френската "Карфур", германските "Кауфланд", "Метро кеш енд кери", "Лидл" и "Хит", както и по-малките вериги като "Фантастико" в София.