Пазарният дял на цигарената фабрика в Пловдив стигна до 8%

Пазарният дял на цигарената фабрика в Пловдив стигна до 8%

Приватизираната през миналата година цигарена фабрика в Пловдив е увеличила пазарния си дял до 7.85%, съобщиха от компанията. Предприятието вече има и ново име - "Кингс табако", което произлиза от най-продаваната му марка - "Кинг". В момента дружеството произвежда около 140 т цигари месечно, от които изнася средно между 80 и 100 т. В същото време пазарният дял на "Булгартабак", в който влизат фабриките в София и Благоевград, е спаднал до 47 на сто през август по данни на социологическо проучване. От холдинга обаче увериха, че всъщност пазарният дял на компанията в момента е около 50%.
"Това, което трябва да се отчита, е, че наред с намалението или увеличението на пазарния дял намалява и пазарът на цигари като цяло", обясняват експерти. По данни на компаниите до миналата година в страната са произвеждани около 19 млрд. къса цигари годишно. От тях 12 млрд. къса се дължат на "Булгартабак". За първото шестмесечие на годината в страната са продадени 8.5 млрд. къса общо. Специалистите очакват пазарът през 2009 г. да се свие до 15 млрд. къса в най-добрия случай.
"Проявяваме интерес да купим "Булгартабак", но всичко зависи от това по какъв начин ще се продава компанията и при какви условия", каза изпълнителният директор на "Кингс табако" Бойко Качулев. В момента тече съгласувателна процедура с икономическото министерство за начина, по който ще се продава холдингът. От Агенцията за приватизация прогнозират, че най-рано в началото на следващата година може да бъде финализирана сделката. Икономическият министър Трайчо Трайков засега се е спрял на процедура по публичен конкурс за продажбата на компанията, но все още не е взел окончателно решение. Само преди месец Трайков смяташе да приватизира компанията чрез търг с явно наддаване.
В момента "Кингс табако" обмисля да построи нова фабрика в Пловдив, за да увеличи капацитета на предприятието. Компанията е планирала да достигне пазарен дял 18% през следващата година. От октомври "Кингс табако" ще започне износ в Румъния, Македония, Испания и Хърватия. В момента компанията води преговори с фирми в Холандия, Белгия и от Африка. "Африканският пазар е един от най-желаните в момента и всеки се стреми към него", обясниха от дружеството. В момента марките на дружеството - "Мерилин" и "Кинг", се продават на цени от 3.00 лв. и 2.80 лв. съответно, което е на по-ниска стойност от тази на повечето им конкуренти на пазара. За сравнение - дамската марка на "Булгартабак" - "Ева", се продава за 3.30 лв., а гръцката "Карелия слимс" струва 3.50 лв.
В опаковка по 10

"Кингс табако" е четвъртата компания след "Булгартабак", "Слънце Стара Загора табак" и "Бритиш американ тобако", която пуска на пазара цигари в опаковка по 10 броя. Цената на кутия ще бъде 1.40 лв. Срещу толкова се продават и цигарите "Армеец" на старозагорското предприятие. В момента "Булгартабак" има разфасовка по 10 на марката "Фемина", която струва 1.60 лв. От септември на пазара се продават и цигари "Пал Мал" в кутия по 10. Цената им е 1.80 лв. В някои от страните на Европейския съюз има забрана да се продават цигари в по-малки разфасовки от 19 или 20 броя, защото се счита, че по този начин се стимулира консумацията на тютюневи изделия. Сред държавите, възприели подобна практика, са Франция, Румъния, Австрия и Чехия.