"Кока-Кола" е най-силният бранд

"Кока-Кола" е най-силният бранд

"Кока-Кола" (Coca Cola) е най-скъпата търговска марка в света и през настоящата година, а глобалната криза е ударила най-тежко финансовия сектор, показва традиционното проучване на Interbrand. Класацията нарежда компаниите по стойността на приходите, генерирани от всяка от тях, както и бъдещия им потенциал за растеж, измерен в долари.
Консултантското дружество отчете сериозни промени в престижния списък в условията на глобална криза. Най-тежко ударени от икономическото забавяне се оказаха финансовите компании. Цялостната класация също търпи негативи, след като общата сума на приходите от стоте предприятия в списъка намалява за пръв път от създаването на престижния списък преди 10 години. Свиването е от 4.6% на годишна база до стойност от 1.15 трлн. долара. Първите пет позиции на класацията все пак остават непроменени, а водещата десятка също е със сравнително стабилни резултати. Водачите за 2008 г. - "Кока-Кола", IBM, "Майкрософт" (Microsoft), "Дженерал електрик" (General Electric) и "Нокиа" (Nokia), удържат своите позиции и за настоящата година.
Топ 10 на брандовете
1."Кока-Кола"
2.IBM
3."Майкрософт"
4."Дженерал електрик"
5."Нокиа"
6."Макдоналдс"
7."Гугъл"
8."Тойота"
9."Интел"
10."Дисни"