Нискотарифната Germanwings се ориентира към бизнес клиенти
Нискотарифната авиокомпания Germanwings се ориентира към пътниците, които летят предимно по работа, съобщиха Андреас Енгел, директор връзки с обществеността в компанията. По думите му в момента компанията разчита основно на този тип пътници заради засилващата се тенденция към спад в туристическия бранш. "Само в Гърция спадът на туристите е около 30%", обясни Енгел. От София компанията пътува до летището Кьолн/Бон, като от 2007 г. до края на август 2009 г. е превозила общо 350 хил. пътници.
Germanwings е дъщерно дружество на германската компания "Луфтханза", която преди седмици купи и националния превозвач на Австрия - "Австрийски авиолинии". "Опитваме се да напредваме стъпка по стъпка, за да не повторим опита на вече банкрутиралата "Скай юръп", каза още Енгел. Началната цена на билетите от София до Кьолн е от 19.99 евро с включени летищни такси, но без допълнително доплащане за багаж, застраховка и паричен превод. Около 10% от билетите на компанията се предлагат на тази цена и ако се купят поне четири месеца по-рано. Средната заетост на местата в самолетите на дружеството е 80%."Най-добро развитие през последната година бележат полетите ни до Загреб, София и Прага", допълниха от авиокомпанията. Печалбата на дружеството за миналата година е 7.6 млн. евро.
Авиокомпанията присъства на българския пазар от март 2007 г. Досега дружеството е превозило общо 350 хил. пътници от страната към Германия и обратно. Авиопревозвачът извършва сезонни полети и към Варна и Бургас през лятото. "Конкуренцията между двете летища е много голяма, като условията, които предлагат, са почти еднакви", обясни Енгел. От компанията не проявяват интерес засега към летище Пловдив, защото смятат, че основно бизнес пътниците пътуват от София.