"Дженерал мотърс" преразглежда сделката за "Опел" по искане на Брюксел

"Дженерал мотърс" преразглежда сделката за "Опел" по искане на Брюксел

Бордът на директорите на "Дженерал мотърс" (General Motors) ще преразгледа решението си за продажба на мажоритарен дял в "Опел" (Opel) на консорциума със силно руско участие около производителя на авточасти "Магна" (Magna). Това съобщиха от централата на американския автомобилостроител, уверявайки, че на предстоящата среща на 3 ноември предимството отново ще има идеята за сделка с "Магна".
Спекулациите и противоречивите сигнали от участниците в продължаващия вече седми месец казус обаче не стихват. Отлагането на подписването на споразумение между "Дженерал мотърс" и консорциума идва, след като Европейската комисия (ЕК) принуди Берлин да гарантира, че финансовата помощ в размер на 4.5 млрд. евро ще бъде получена от "Опел" независимо от избора на инвеститор. Подобно обещание има за цел да елиминира съмненията за политически натиск при сключване на сделката и да осигури спазване на конкурентността в сектора.
Според източници, цитирани от Ройтерс обаче, преразглеждането на условията по сделката може да доведе и до не толкова очакван финал. Главният изпълнителен директор на "Дженерал мотърс" Фриц Хендерсън заяви през изминалата седмица, че сделка с "Магна" остава "основната идея", но според запознати компанията обмисля все по-задълбочено възможността да запази европейското подразделение в своите редици.
"Магна" бе обявен официално за купувач на 27.5% от капитала на "Опел" още в началото на септември, като толкова трябва да получи и руската Сбербанк, а закъсалият автомобилостроител ГАЗ приема ролята на производствен партньор. Консорциумът вече успя да договори по-леки условия с подразделенията на Стария континент, гарантирайки намален брой на съкратените служители и затворени мощности за сметка на държавни помощи от Великобритания, Испания, Полша и Австрия.
Независимо от избора на "Дженерал мотърс" решението трябва да бъде взето възможно най-скоро, тъй като изчисленията показват, че средствата, с които "Опел" разполага, най-вероятно ще привършат през януари. Финансовата тежест за предприятието от Детройт при отказ за продажба се оценява на 6 млрд. евро.