ЕК разследва Google за злоупотреба с монопол

ЕК разследва Google за злоупотреба с монопол

Според информация на Google, интересът на Брюксел е породен от три оплаквания, едно от тях е от конкурентът Microsoft.
Associated Press
Според информация на Google, интересът на Брюксел е породен от три оплаквания, едно от тях е от конкурентът Microsoft.
Европейската комисия започна предварително разследване за злоупотреба с монополно положение на интернет компанията Google, съобщи "Файненшъл таймс".
Разследването ще трябва да установи дали Google умишлено е поставял на по-задни позиции резултатите при търсене на информация за свои конкуренти. Освен това има съмнения, че компанията използва огромния си пазарен дял, за да поддържа изкуствено високи цени на рекламата. 
От компанията заявиха, че не нарушават европейското право и свободата на конкуренцията.
Компанията е разследвана и в САЩ за злоупотреба с монопол, но досега срещу нея не е започнато  официално производство.
Според информация на Google интересът на Брюксел е породен от три оплаквания, едно от тях е от конкурента Microsoft. Оплакването е подадено от компанията за онлайн услуги Ciao, която наскоро беше изкупена от американския софтуерен гигант и е регистрирана в регулаторните органи в Германия.
Оплакванията от Ciao, която вече е част от търсачката Bing на Microsoft, се насочени към начина, по който Google определя цените на своята реклама. Това става чрез аукцион, при който всеки желаещ да рекламира определя цена за това, но според Ciao проблемът е, че компанията определя минимален праг, от който да започнат наддаванията.
Второто и третото оплакване, заради които Брюксел ще разследва компанията, са свързани с подреждането на резултатите от интернет търсачката. Те са подадени от британската компания за ценова информация Foundem и френската интернет търсачка ejustice.fr. И двете фирми се оплакват от това, че са подредени на несправедливо задни позиции в търсачката на Google.
От американската компания отрекоха умишлено да са правили това и подчертаха, че други компании конкуренти също се появяват на първите места. Google държи около 90% от пазара на рекламата в  интернет търсачките, което е повече дори от САЩ, където повечето анализатори й дават около 80% пазарен дял.
"Разбираме колко важни са тези резултати за интернет сайтовете, особено корпоративните, защото по-предното подреждане в търсачката обикновено води до високи нива на трафик, заяви Джулия Холц, съветник по конкуренцията на Google за Европа и Близкия изток. Също така първо трябва да признаем, че нашата интернет търсачка не е перфектна, но е много трудно да се разреши въпросът, ако става дума за софтуерен проблем."