Нови български и чужди фирми наддават за последния участък на "Тракия"

Нови български и чужди фирми, които не участваха в предишните два търга за строителството на магистрала "Тракия", се включиха в надпреварата за последния участък от Ямбол до Карнобат, който е най-дълъг и скъп за изпълнение. Общо 13 кандидати подадоха оферти, стана ясно при публичното им отваряне днес в Агенция "Пътна инфраструктура". За сравнение, в търга за отсечката от Стара Загора до Нова Загора участниците бяха 8, а в от Нова Загора до Ямбол - 11.
За първи път участват няколко чужди и български фирми. Това са италианската БТП - "Балдасини - Тоньоци - Понтело Конструкциони Дженерали", която се явява в съдружие с благоевградската фирма "Агромах". Словенската "Приморие" пък участва заедно с унгарската "Евроасфалт". Словенската компания прави пречиствателната станция на Балчик, като проектът се реализира по програма ИСПА и е на стойност 22 млн. евро. За първи път се включва в търга и азербайджанската "Азвирт". На предишния участва най-голямата строителна компания от бившата съветска република - "Азеркорпу". "Азвирт" е основана през 1995 г. и е специализирана в строителството и реконструкцията на пътища, магистрали и самолетни писти. Компанията е участвала в строителството на три летища в Азербайджан, сред които и международното, носещо името на бившия президент Гайдар Алиев, както и в изграждането на участък от магистралата "пътя на коприната".
Нов партньор е избрала за последния участък и хърватската "Конструктор". Този път тя залага на софийската "АБС - Асфалт Бетон", която е специализирана в производството на асфалтови и бетонови смеси, но има опит и в реконструкцията на пътища по проекти по програма ФАР, както и ремонт на общински улици. Двете компании участват под бранда "АБДСКИ - Тракия Лот 4". На търга за отсечката от Стара Загора до Нова Загора хърватите участваха заедно с "Пътни строежи", Пловдив, която е част от "Холдинг Пътища", а на следващия търг за участъка от Нова Загора до Ямбол се явиха заедно с разложката "Балканстрой", като останаха на второ място в класирането.
"Балканстрой" също участва, но този път е предпочело за съдружник най-голямата македонска строителна компания "Гранит". Тя е строила обекти и в България. Преди десетина години "Гранит" даде и най-ниската цена на търга за строителството на участъка от Даскалово до Дупница, но беше предпочетена друга македонска фирма. "Гранит" е основана през 1947 г., като в момента е собственост на работещите в нея според сайта й в интернет. Годишният оборот на компанията е около 200 млн. долара. Изградила е над 700 км магистрали и над 3000 км пътища.
Останалите участници в търга са същите като при предишните два. Австрийските "Щрабаг" и "Алпине", както и гръцката "Актор", която спечели предишния лот, отново участват самостоятелно и за последния участък на "Тракия". Гръцката "Терна" играе отново с пловдивската "Сиенит", а испанската "Рубау" с българската "Пътстрой".
След като пропусна предишния търг, този път строителят на участъка от Стара Загора до Нова Загора "Магистрали Трейс" е подало оферта с печелившата комбинация от фирми - "Трейс груп", Пи Ес Ай, "СК 13 холдинг", "Пътно строителство", Добрич, и "Виастройинженеринг", с които строи участъка от Стара Загора до Нова Загора.
"Холдинг Пътища" този път участва в нова конфигурация от компании в сравнение с предишните два търга. Под бранда "Тракия ІV" са обединени общо девет български компании. Това са пет фирми, които са част от "Холдинг Пътища", заедно с хасковската "АБ", благоевградската "Галчев" и търговищката "Пътстройинженеринг Т".
Под името "Български автомагистрали - Кабиле" отново участва консорциумът от четири български компании - "Главболгарстрой Инфраструктурно строителство", "Автомагистрали Черно Море", Шумен, "Пътстрой 92" и "ИСА 2000". Те останаха на трето място в търга за участъка от Нова Загора до Ямбол, а на този от Стара Загора до Нова Загора бяха декласирани.
Изненадващо турската компания "Доуш", която игра на предишните два търга, но беше отстранена заради пропуски в докумунтацията, този път не е подала оферта. Турците построиха обаче участъка от Карнобат до Бургас.
Отсечката от Ямбол до Карнобат е дълга 47.7 км. Прогнозната й стойност е 146 млн. евро. Финансирането е по оперативна програма "Транспорт" със средства от Кохезионния фонд на ЕС. Плановете са строителството да започне през септември, каза Божидар Йотов, председател на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура"
Участниците 1. Щрабаг, Австрия 2. Терна, Гърция - Сиенит, Пловдив 3. Български автомагистрали - Кабиле - консорциум от "Главболгарстрой Инфраструктурно строителство", "Автомагистрали Черно Море", Шумен, "Пътстрой 92" и "ИСА 2000". 4. Приморие, Словения - Евроасфалт, Унгария 5. Актор, Гърция 6. Азвирт, Азербейджан 7. Алпине, Австрия 8. "Автомагистрали Трейс - обединение от "Трайс груп", "Пи Ес Ай", "СК 13 холдинг", "Пътно строителство", Добрич, и "Виастройинженеринг" 9. Рубау, Испания - Пътстрой 10. Балканстрой, Разлог - Гранит, Македония 11. Тракия ІV - сдружение от 5 фирми от "Холдинг Пътища", "АБ" Хасково, "Галчев" Благоевград и "Пътстройинженеринг Т", Търговище. 12. "АБСКИ - Тракия Лот 4" - сдружение от Конструктор, Хърватия и "АБС-Асфалт Бетон", София 13. БТП, Италия - Агромах, Благоевград |