Автопазарът в САЩ отбеляза най-слабия август от 28 години насам

Автопазарът в САЩ отбеляза най-слабия август от 28 години насам

Американският автомобилен пазар отбеляза най-слабите продажби за август от 28 години насам, съобщи агенция "Блумбърг". Прогнозите за общия брой сделки до края на годината пък паднаха до най-ниските си нива от февруари.
 
Към момента анализаторите смятат, че в САЩ през 2010 година ще бъдат купени 10.8 млн. автомобила, докато месец по-рано очакванията бяха за 11.6 млн. сделки, отбелязва сайтът Automotive news.
 
Като основни причини за лошите новини се сочи спирането на правителствената програма за стимулиране на замяната на стари коли с нови, по-икономични, както и проблемите в американската икономика като цяло. В САЩ програмата за стимулиране на обновяването на автопарка предвиждаше държавна субсидия между 3500 и 4500 долара, в зависимост от екологичността на избрания модел. Благодарение на нея август 2009 година се оказа първия месец с ръст на продажбите след 21 поредни месеца на спад.
 
Сега обаче през осмия месец на годината се отбелязва срив на сделките с 21% спрямо август 2009 г., като са купени 997 574 нови автомобила, срещу 1 262 110 година по-рано. За осеммесечието са реализирани 7 662 850 продажби, което все още е по-добро постижение от миналата година, но ръстът вече е едва 8 на сто.
 
Най-големият губещ от края на програмата за обновяване на автопарка е "Тойота", която и печелеше най-много от нея, благодарение на икономичните модели, които предлага на американския пазар. През миналия месец обаче компанията отчита срив на доставките с 34%, като това отчасти се дължи и на проблемите с масови отзовавания.
Подобна е ситуацията и при другите японски производители(виж края на текста), които също привлякоха доста клиенти покрай правителствените стимули за покупка на икономични коли.
Интересна е ситуацията при "Субару", които отчитат срив на месечна база с 23%. Това е първо намаляване на търсенето на продуктите на компанията от май 2009 година насам. Година по-рано "Субару имаше ръст от 52 на сто.
От американските марки по-ниски продажби отчитат "Дженерал мотърс"(-25%) и "Форд"(-14%). "Крайслер" бележи ръст от 7 на сто, като това е повишаване на търсенето за пети пореден месец. Обяснението е, че компанията слабо е била засегната от екологичните бонуси.
Печелившите през август
Порше + 33%
Ягуар/Ленд Роувър + 25%
Мазерати + 25%
Крайслер груп + 7%
Даймлер +7%
Губещите
Сузуки – 68%
Мицубиши – 37%
Тойота – 34%
Хонда – 33%
Нисан – 27%
Мазда – 26%
Дженерал мотърс – 25%
Субару – 23%
Хюндай – 15%
Форд мотор къмпани – 14%
Фолксваген – 3%
БМВ груп – 2%