Проблемите с билинг системата на "Мобилтел" ще приключат до месец

"Влязох в офис на "Мобилтел" в един от моловете, защото там няма толкова много хора, особено следобед в събота. Когато влязох, всички служители (2 на касите и 2 консултанти) бяха заети, но всеки от обслужваните клиенти имаше някакъв проблем със сметката си и беше изключително напрегнато. Когато най-накрая дойде моят ред, настана огромна суматоха - никой не беше сигурен "как в новата система се активира BlackBerry пакет". Нещо, което трябваше да трае около 5 минути с принтирането и подписването, отне 40.
През това време на гишетата идваха разярени клиенти, които се възмущаваха, че са получили sms-и със съобщения, че са достигнали 99% от кредитния си лимит, при положение че скоро са били занулени. Отговорът на служител на едно от оплакванията беше: "Това са неистински sms-и. Сега служебно ще ви увелича лимита, а когато дойде сметката на края на месеца, тя ще бъде с реалната сума. Не се притеснявайте!"
Получихме този сигнал от читател в събота. От "Мобилтел" обясниха за "Дневник", че причината за проблемите с тяхната система за обслужване на клиенти е обновяването на софтуера, което е започнало от 6 септември.
Всички служители на компанията, които работят със системата, са преминали предварително обучение, уверяват от оператора. Анализ на "Мобилтел" показва, че системата ще заработи в пълния си капацитет до около месец.
Временните затруднения, които клиентите могат да срещнат в този период, засягат неудобства в обичайното информиране, администриране и евентуално изместени срокове за фактуриране и плащане, добавят от "Мобилтел". Оттам твърдят, че по никакъв начин не са засегнати основните услуги - доставянето на гласова телефония и преносът на данни.
С новата система за обслужване на клиенти, разработена от Amdocs, "Мобилтел" ще може да предложи по-индивидуално обслужване на своите клиенти, както и повече пакетни услуги, уточняват от компанията. Така например всеки клиент на оператора ще може сам да се запише или отпише за услуга през интернет или автоматично гласово меню.