Фрапорт избира строител на новите летищни терминали във Варна и Бургас

Фрапорт избира строител на новите летищни терминали във Варна и Бургас

Концесионерът на двете морски летища във Варна и Бургас "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт"АД е обявил конкурс за "Възлагане на договор за инженеринг, реализация и строителство до ключ на новите пътнически терминали и прилежащи площи на Международно летище Варна и Международно летище Бургас".
Възложителят е избрал този тип процедура с обща глобална сума за изпълнение на двата терминала възлизаща на 75 млн. евро. Срокът за изпълнение на проекта е 22 месеца.
Гаранцията за участие в процедурата е 750 хил. евро и представлява 3% от стойността на договора. Кандидатите за участие в конкурса ще трябва да представят удостоверение за вписване в Централния професионален регистър на строителя за строежи първа категория, както и копие на заверените годишни финансови отчети за 2007, 2008 и 2009 г. с минимален оборот от 50 млн. евро за всяка една от годините.
Според публикуваната обява в избора на оферта оферта оценката на техническото предложение ще има тежест 30 на и 70 на за ценовото предложение. Подадените оферти ще бъдат отворени в 14 часа на на 14 януари 2011г. В
Разработените идейни проекти отговарят на най-съвременните изисквания за този тип обекти, съобщават от "Фрапорт". Те са съобразени със спецификата на двете летища - с пиково натоварване през летните месеци.
Предвижда се новият терминал на летище Бургас да има капацитет от 3 млн. пътника годишно според прогноза за 2015 година, като този обем ще бъде обработен в действителност през 5-те активни месеца на летния туристически сезон.
Планираната разгъната застроена площ е около 35 000м2 на два надземни и един подземен етаж. Застроената площ е около 15000м2.
Терминалът ще се обслужва от прилежащи пространства, които трябва да осигуряват автомобилен и пешеходен достъп, паркинги за частни коли и автобуси, маршрут и спирка за обществен транспорт, зони за качване и слизане, както и авариен достъп и озеленяване.  Пространството в зоната за обществено ползване е приблизително 54 хил. м2, а пространството попадащ в охраняемата зона е приблизително 16 хил. м2.
Във Варна новият терминал ще бъде разположен върху обширен неразработен терен, което ще позволи изграждането да се извърши в непрекъсната фаза.
Предвижда се новият терминал да има капацитет от 2.1 млн. пътника годишно според прогноза за 2015 година, като този обем ще бъде обработен в действителност през 5-те активни месеца на летния туристически сезон.
Планираната разгъната застроена площ е около  25 хил.м2. на два надземни и един подземен етаж. Застроената площ е около 10.5 хил.м2.
Предвижда се строителството на двата терминала да стартира през 2011 г. Строителството на терминала на летище Бургас ще стартира, след като бъдат завършени новата административна сграда и тези за противопожарната служба и карго обслужването, чието строителство се извършва в момента. Причината за този график е, че теренът, на който се намират съществуващите сега сгради, попада в петното, определено за строителството на новия пътнически терминал на летището.
Проектите на новите терминали на летища Варна и Бургас се разработват от едни от най-известните проектанти и архитекти в световен мащаб.
През 2009 г. "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" АД сключи договор с известната английска  компания "Халкроу груп лимитед" за  изработване на  инвестиционни проекти  във фази идеен  и технически проект за двата международни пътнически терминала. Английската компания, която е специализирана в проектиране на летища в инженерната част, е ангажирана и за упражняване  на авторски надзор. Архитектурното проектиране се изпълнява от "Паскал и Уотсън", също международно известна и утвърдена компания, носител на много международни награди.
"Халкроу груп лимитед" е участвала в забележителни проекти в световен мащаб като модерната сграда на летището в Торонто (Канада), с която се внасят нови стандарти за върхови постижения в дизайна на терминали, първия летищен терминал във Великобритания, опериращ като хъб (Бирмингам), London City Airport; разширение и преконфигуриране на съществуващата сграда на летище Глазгоу; планиране, проектиране и надзор на втора писта на  международно летище Абу Даби и др.
 "Паскал и Уотсън" се занимават с архитектурното проектиране на новите морски летища. Сред впечатляващите проекти на известното архитектурно бюро са терминал 2 на летището в Дъблин, което се завършва в момента, и построеното наскоро летище Ларнака. "Паскал и Уотсън" е компанията, която доразвива и завършва проекта на новия терминал 5 на лондонското летище "Хийтроу". Български партньор на двете британски фирми е "СавантЕлбул България".