"Тойота" отзовава още 1.7 млн. автомобила
Проблемите на "Тойота" с отзоваването на автомобили явно ще продължат и през тази година, след като компанията обяви днес, че вика в сервизите 1.7 млн. коли. Причината за кампанията са няколко дефекта, като най-мащабният от тях обхваща 1.34 млн. автомобила и е свързан с потенциален проблем на горивната помпа и свързан с нея тръбопровод.
Това е най-голямата подобна кампания за "Тойота" от шест години насам и втория най-сериозен за единичен дефект, уточни говорителят на компанията Шиори Хашимото. Той не съобщи колко ще струва на фирмата отстраняването на дефектите. От 2009 година насам броя на обхванатите от сервизни акции автомобили на "Тойота" става близо 16 милиона.
Според съобщението на компанията сред засегнатите модели са минивана Ноа, продаван основно в Япония и седана "Авенсис". От "Тойота" твърдят, че дефектът не е причинил инциденти.
През сервизите ще трябва да минат и 335 000 собственици на "Лексус", 245 000 от които в САЩ, тъй като е открит проблем със сензор за налягането, монтиран на един от бензинопроводите на мотора. Проверката на склонната към дефекти част ще отнема около два часа, като евентуална смяна ще става за още три часа.
През миналата година "Лексус" остана най-продаваната луксозна марка в САЩ с 230 000 реализации, но вторият - "Мерцедес" стопи дистанцията до 5000 коли. Германците отчетоха ръст на търсенето на техните модели с 15%, срещу 6 на сто за "Лексус".
Луксозната марка на "Хонда" - "Акура" повиши продажбите си с 26%, а "Инфинити" (собственост на "Нисан") има ръст от 27%.
Съобщението на "Тойота" за изтегляне на колите доведе до понижаване на стойността на акциите на компанията с 1.9% на борсата в Токио до 3400 йени. Както е известно въпреки проблемите и през 2010 година компанията остана най-големият производител на автомобили в света.