Продажбите на нови автомобили в Китай тръгнаха надолу

Продажбите на нови автомобили в Китай тръгнаха надолу

Рестриктивните мерки ще върнат част от китайците към колелетата
Reuters
Рестриктивните мерки ще върнат част от китайците към колелетата
След месеци на двуцифрен ръст на продажбите на нови автомобили в Китай през януари те са намалели с 10.3% спрямо декември. Според данните на китайската асоциация за пътнически превози през първия месец на годината са били купени 965 200 леки коли.
Намалялото търсене се обяснява с повишаването на данъка върху малките коли и ограниченията за регистриране на нови автомобили в големите градове, посочва АП. Очакванията се тези фактори да продължат да дърпат пазара надолу.
От януари отпаднаха облекченията при покупка на автомобили с двигатели до 1.6 литра. Тази година за тях ще се плаща годишен данък в размер на 10% от пазарната им цена. През 2009 година налогът беше 5%, а през миналата 7.5 на сто.
Освен това от началото на тази година властите в Пекин ограничиха издаването на регистрационни номера, като опит да се справят със задръстванията. Властите в столицата предвиждат годишно да вписват максимум 240 000 коли.
Подобна мярка влезе в сила в Шанхай от миналата година, в резултат на което цените на употребяваните, но регистрирани автомобили скочиха няколко пъти.
Според сайта Global Times от рестриктивните мерки са пострадали най-сериозно китайските компании, които не работят в сътрудничество с големи световни производители. Не случайно първите недоволни от мерките бяха Great Wall и Chery.
Както е известно, през 2010 г. китайският автомобилен пазар остана най-големият в света за втора поредна година с 13.8 млн. продажби на леки коли. Втората позиция е за САЩ - 11.6 милиона.