Продажбите на нови автомобили в Китай тръгнаха надолу

След месеци на двуцифрен ръст на продажбите на нови автомобили в Китай през януари те са намалели с 10.3% спрямо декември. Според данните на китайската асоциация за пътнически превози през първия месец на годината са били купени 965 200 леки коли.
Намалялото търсене се обяснява с повишаването на данъка върху малките коли и ограниченията за регистриране на нови автомобили в големите градове, посочва АП. Очакванията се тези фактори да продължат да дърпат пазара надолу.
От януари отпаднаха облекченията при покупка на автомобили с двигатели до 1.6 литра. Тази година за тях ще се плаща годишен данък в размер на 10% от пазарната им цена. През 2009 година налогът беше 5%, а през миналата 7.5 на сто.
Освен това от началото на тази година властите в Пекин ограничиха издаването на регистрационни номера, като опит да се справят със задръстванията. Властите в столицата предвиждат годишно да вписват максимум 240 000 коли.
Подобна мярка влезе в сила в Шанхай от миналата година, в резултат на което цените на употребяваните, но регистрирани автомобили скочиха няколко пъти.
Според сайта Global Times от рестриктивните мерки са пострадали най-сериозно китайските компании, които не работят в сътрудничество с големи световни производители. Не случайно първите недоволни от мерките бяха Great Wall и Chery.
Както е известно, през 2010 г. китайският автомобилен пазар остана най-големият в света за втора поредна година с 13.8 млн. продажби на леки коли. Втората позиция е за САЩ - 11.6 милиона.