IBM ще следи коментарите в социалните мрежи за определен продукт

IBM ще следи коментарите в социалните мрежи за определен продукт

IBM ще проследява коментарите в социалните мрежи за продуктите на дадена марка. Новата инициативата, наречена Smarter Commerce, обединява услугите на няколко компании, придобити от IBM, сред които са Coremetrics, компания за уеб анализи, Unica, производител на софтуер за автоматизация на маркетингови кампании, и Sterling Commerce - компания, произвеждаща софтуер за подпомагане на бизнес транзакции, е посочено в съобщението на IBM.
"Съвременните компании трябва да развият способности за следене и анализ на това, което клиентите им в цял свят обсъждат за техните продукти и услуги", смята Пол Папас, лидер Smarter Commerce practice в IBM. Според него това ново и по-задълбочено опознаване на клиентите и пазара изисква наличието на по-организирана и по-чувствителна към промените мрежа от доставчици и партньори.
Днес около 70% от първото взаимодействие на клиента с даден продукт или услуги се случва онлайн. 64% правят първа покупка на даден продукт, след като първо са се запознали с него в интернет. От два милиарда души, свързани с интернет, повече от 600 милиона са във Facebook, показва проучване на IBM.
Инициативата Smarter Commerce ще анализира редица фактори, влияещи на целия бизнес процес - от генерирано съдържание в социалните медии до следене по кое време от деня и какво клиентите купуват. Към момента IBM работи с над 2000 компании по света, сред които Danone, Staples, 1-800-Flower, с цел оптимизиране и подобряване на техния бизнес чрез услугите, които включва Smarter Commerce. За обработката и анализа на данните от Smarter Commerce IBM разчита на своя суперкомпютър Watson.
"В днешно време, когато говорим за реклама и маркетинг, често се засяга темата колко пари са похарчени и рядко се обръща внимание на резултатите от тези разходи", казва Крег Хейман, генерален мениджър на IBM Software Industry Проучване на IBM показва, че вследствие на неефективни дейности в различни сфери на бизнес са похарчени близо 15 трилиона долара. Загубите често се дължат на несполучливи продуктови и маркетингови кампании – неща, които в бъдеще IBM смята да промени чрез Smarter Commerce, се казва в съобщението.