Продажбите на "Неохим" се качват благодарение на вътрешния пазар

Продажбите на "Неохим" се качват благодарение на вътрешния пазар

Вътрешният пазар е помогнал на "Неохим" да подобри резултатите си през първото тримесечие, показва отчетът на компанията. За периода е отчетен силен ръст на продажбите и на печалбата, която достига 17.7 млн. лв., над седем пъти повече, отколкото за същия период на миналата година.
Общите продажби за това време са нараснали с 27% до близо 89 млн. лв. Почти троен ръст има на тези за вътрешния пазар, които стига почти 62 млн. лв. В същото време двойно са спаднали продажбите за износ, до 24.2 млн. лв. Най-голям дял в пласираната продукция заема изкуственият тор амониев нитрат. "Неохим" продава основно в Европейския съюз и изнася по-малко в Азия и Африка.
При ръст на продажбите разходите на дружеството са се увеличили само с 5%, което е помогнало за силния ръст на печалбата. Силно са увеличили разходите за материали, тези за външни услуги са спаднали повече от наполовина, а за заплати са отбелязали съвсем лек спад. Без никаква промяна са дългосрочните дългове на предприятието – на стойност 8.5 млн. лв.
Финансови резултати (в хил. лв.)
Показател Стойност за I-III. 2011 г. Промяна за година
Печалба  17 684 638%
Общо приходи 89 039 27%
Общо разходи 71 355 5%
Активи 149 761 4.2%