Алкохолната компания "Диаджео" пренасочва интереса си от развитите към развиващите се пазари

Алкохолната компания "Диаджео" пренасочва интересите си от вече развитите пазари към развиващите се, сред които е и България. Това съобщи на пресконференция в София генералният мениджър на дружеството за Източна Европа Дан Радис. "Българският пазар играе все по- важна роля за компанията, като показва много интензивен разтеж", обяснява Радис.
По думите му, въпреки че страната не е излязла от кризата, продажбите на "Диаджео" в България за 2010г. са нараснали с 20%. От компанията не дават информация за количеството на продадения алкохол. Ръстът се дължи на увеличеното търсене в категориите уиски и водка. В глобален мащаб приходите на компанията са се увеличили с 10% през изминалата година. Докато България е успешен пазар, дружеството е срещнало трудности в Гърция, Ирландия и Испания заради свитото общо потребление.
В България продуктите на "Диаджео" се дистрибутират от "Авенди". Сред по-известните марки на дружеството са Smirnoff, Johnnie Walker, J&B, Bushmills и Baileys. Вносният алкохол в страната заема едва около 10 на сто от всички продажби на спиртни напитки. В България дружеството започва кампания за по-отговорно консумиране на алкохол. Сред съветите на "Диаджео" са да не се пие на гладно, да се редува твърд алкохол и спиртните напитки да се консумират само от пълнолетни хора.