Алкохолната компания "Диаджео" пренасочва интереса си от развитите към развиващите се пазари

Алкохолната компания "Диаджео" пренасочва интереса си от развитите към развиващите се пазари

Според мениджъра за Източна Европа на Diageo Дан Радис "българският пазар играе все по- важна роля за компанията"
Според мениджъра за Източна Европа на Diageo Дан Радис "българският пазар играе все по- важна роля за компанията"
Алкохолната компания "Диаджео" пренасочва интересите си от вече развитите пазари към развиващите се, сред които е и България. Това съобщи на пресконференция в София генералният мениджър на дружеството за Източна Европа Дан Радис. "Българският пазар играе все по- важна роля за компанията, като показва много интензивен разтеж", обяснява Радис. 
По думите му, въпреки че страната не е излязла от кризата, продажбите на "Диаджео" в България за 2010г. са нараснали с 20%. От компанията не дават информация за количеството на продадения алкохол. Ръстът се дължи на увеличеното търсене в категориите уиски и водка.  В глобален мащаб приходите на компанията са се увеличили с 10% през изминалата година. Докато България е успешен пазар, дружеството е срещнало трудности в Гърция, Ирландия и Испания заради свитото общо потребление.
В България продуктите на "Диаджео" се дистрибутират от "Авенди". Сред по-известните марки на дружеството са Smirnoff, Johnnie Walker, J&B, Bushmills и Baileys. Вносният алкохол в страната заема едва около 10 на сто от всички продажби на спиртни напитки. В България дружеството започва кампания за по-отговорно консумиране на алкохол. Сред съветите на "Диаджео" са да не се пие на гладно, да се редува твърд алкохол и спиртните напитки да се консумират само от пълнолетни хора.