Антония Първанова иска да се забрани на летище "София" да обслужва пътници (допълнена в 14.20)

В обръщение пред Европейския парламент българската евродепутатка Антония Първанова призова да бъдат временно спрени правата на летище "София" да обслужва. Тя се е аргументирала със зачестилите случаи на нерегламентирано отваряне и липси на вещи от багажа на пътниците, съобщиха от офиса й. Часова по-късно транспортният министър Ивайло Московски обяви, че днес е започнала проверка на сигнала, а резултатът се очаква до седмица.
Първанова е съобщила пред колегите си - евродепутати, че постоянно получава оплаквания от пътници, които намират куфарите си с разбити ключалки и установяват липсата на лични вещи. "Лесният достъп до пътническия багаж може да стане причина за извършване на терористичен акт или друга атака с трагични последствия", се мотивира тя.
Според Първанова дружеството не е реагирало на нейните сигнали. От офиса й допълват, че в края на миналата седмица зам.-председателят на групата на либералите в Европарламента е писал на министъра на транспорта Ивайло Московски да вземе бързи мерки, една от които можело да е временно отнемане на лиценза на летището.
"Летище София" ЕАД, е под шапката на Министерството на транспорта и има безсрочен лиценз за наземен оператор от 2007 г. В края на миналата седмица шефът му Асен Тачев беше сменен.
По думите на министър Московски, цитиран от dariknews.bg смятана на ръководството няма нищо общо със сигнала на Първанова. По думите му за първи път получава такъв сигнал и е реагирано веднага.
Според Монреалската конвенция от 1999 г. отговорни за багажа на пътниците си са авиокомпаниите. На летището в София всяка от тях работи по договор с един от трите наземни оператора, които се занимават с транспортирането на багажа между самолета и летището. Самото "Летище София" е единият, другите два са "Суиспорт" и "Голдеър хендлинк". Всеки пътник може да се осведоми от разписанието на сайта на аерогарата коя компания обслужва неговия превозвач. В началото на годината "Дневник" проучи подробно казуса с повредените и изчезващи багажи. Тогава трите оператора увериха, че подбират внимателно персонала си и следят работата непрекъснато с камери.