Ipsos купува рекламна агенция за 860 млн. долара
Френската компания Ipsos, специализирана в проучване на пазара, планира да купи Synovate – подразделението за проучване на пазара на британската рекламна агенция Aegis, съобщава "Ройтерс". Стъпката ще издигне Ipsos до третото място сред компаниите за пазарни проучвания в света.
Сделката може да насочи вниманието и към останалата част от Aegis, една от последните независими рекламни агенции в глобален мащаб.
Според Ipsos придобиването значително ще подобри глобалния потенциал на групата и ще се открият нови възможности за генериране на печалби. Освен това придобиването ще ускори растежа и средносрочно ще подобри маржовете на компанията.
От Aegis, четвъртата най-голяма рекламна агенция в света, казват, че смятат да върнат на акционерите си 200 млн. паунда от приходите от продажбата като специални дивиденти.
Приходите от продажбата ще дадат на Aegis средствата, от които компанията се нуждае, за да развива частта си за придобиване на медии. Рекламната агенция се цели в медии от бързо развиващи се икономики, както и в такива с опит в цифровите технологии.
Главният изпълнителен директор на британскaта агенция – Джери Булман, каза пред журналисти, че сделката ще позволи на Aegis да ускори придобиванията, които иска да осъществи, и за които може да похарчи до 500 млн. паунда.
Тамзин Гарити, анализатор от UBS, коментира, че Aegis Media може да стане самостоятелно предприятие след продажбата на дивизията за проучване. "Ако все пак то бъде продадено, японската рекламна агенция "Дентсу" и комуникационният холдинг "Омником" са най-подходящите купувачи, защото така няма да има проблеми със законите за конкуренцията."
Ipsos, петата най-голяма компания за пазарни проучвания в момента, ще плати за придобиването, като издаде нов дълг от 250 млн. евро, продаде на досегашните акционери в "Ипсос" акции от новата компания за около 200 млн. евро и с налични сгради и валута.
Очаква се придобиването да завърши до 30 септември, като сделката трябва да бъде одобрена и от властите.