Carlsberg с по-ниска печалба заради слабите продажби в Русия

На живо
На живо: Протестът на "Боец" пред МВР

Carlsberg с по-ниска печалба заради слабите продажби в Русия

Carlsberg с по-ниска печалба заради слабите продажби в Русия
Датската пивоварна компания Carlsberg отчете 21% спад на печалбата за третото тримесечие. По-слабите от очакваните резултати се дължат на свиването на руския пазар и поскъпването на суровините, съобщи Reuters. Без промени остава прогнозата за цялата година.
Четвъртият по големина производител на бира в света обяви, че руският пазар, където групата генерира около 40% от продажбите си, е намалял със 7% през третото тримесечие на годината. В същото време делът на компанията се е понижил от 39.9 на 37.8%.
"Заради несигурната макроикономическа среда и потребителски нагласи ще следим отблизо промените на нашите пазари и ще съобразяваме инвестициите си в продажби и маркетингова дейност със ситуацията", каза главният изпълнителен директор Йорген Бул Расмусен.
Продажбите в Русия остават засегнати от поскъпването на продуктите, след като миналата година данъците бяха увеличени. Освен това компанията планираше през ноември допълнително да вдигне цените си.
Групата очаква чистата печалба за 2011 г. да нарасне с 5-10%. Запазва се прогнозата за слаб спад на продаваните обеми в Русия. Преди две седмици Carlsberg обяви, че ръководителят на руското подразделение Baltika Breweries ще бъде сменен заради недостатъчно добрите резултати.
Оперативната печалба на групата за третото тримесечие намаля с 21% до 3.28 млрд. датски крони (608.3 млн. долара). Продажбите останаха почти без промяна в сравнение със същия период на миналата година с обем от 17.44 млрд. крони.
Поскъпването на суровините се отрази на резултатите и на другите производители на бира в света, които прехвърлиха повишените си разходи към потребителите. Заради по-високите крайни цени най-големият пивовар в света Anheuser-Busch InBev обяви наскоро доста над очакваната печалба за третото тримесечие при същия обем на продажби.