"Сааб" получи първи паричен транш от потенциалния си китайски купувач

"Сааб" получи първи паричен транш от потенциалния си китайски купувач

От април производствените линии в завода в Тролатан са спрени, заради невъзможност на "Сааб" да се разплати с доставчиците си
Сааб
От април производствените линии в завода в Тролатан са спрени, заради невъзможност на "Сааб" да се разплати с доставчиците си
Закъсалият производител на автомобили "Сааб" получи първия паричен транш от потенциалния си купувач "Жейжианг Янгмен Лотус Аутомобайл", предаде "Ройтерс". Както е известно, консорциум от китайските компании "Панг Да" ("Pang Da") и "Янгмен" е готов да даде 100 млн. евро за шведската компания, като срещу тях освен производствените мощности станат собственици и на дилърската мрежа във Великобритания.
Отпуснатите 5 млн. долара са за плащане на дължимите данъци и най-належащи разходи, които да стабилизират компанията, в очакване на решението на съда дали "Сааб" да бъде извадена от процедурата за защита от фалит. Решението трябва да бъде взето на 16 декември от магистратите в окръг Ванерсборг, а искането за промяната е на синдика на компанията.
Говорителят на "Сааб" Ерик Джийрс е потвърдил пред "Ройтерс" транша. Според вестник "Дагенс индъстри" днес се чакат още 20 млн. евро за изплащане на забавените заплати, а до края на месеца ще постъпят нови 10 млн. евро за изчистване на част от дълга към доставчиците.
Джийрс е отказал да коментира подробности за паричните преводи, но е уточнил, че разговорите с "Янгмен" продължават и по тях има сериозен напредък.
"Сааб" спря производството през април заради невъзможност да се разплаща с доставчиците си. Заплати пък не са плащани от ноември.
Собственикът на "Сааб" "Шведиш Аутомобайл" направи серия от опити да си осигури пари чрез продажба на акции от компанията на китайски инвеститори. Те обаче бяха провалени от несъгласието на предишния собственик "Дженерал мотърс", който държи патентите за използваните в колите технологии.
Освен това и китайските власти попречиха по-рано през годината да се постигне сделка за покупка на миноритарни дялове от "Янгмен" и "Панг Да". Аргументът тогава беше, че е по-добре средства да се инвестират в местните автомобилни компании вместо в чуждестранни.
Сегашната сделка също не може да стане факт, преди да получи одобрението на управляващите в Пекин. Кредиторите също трябва да дадат "зелена светлина", за да може да се каже, че "Сааб" е стъпил на пътя на спасението.