Маркионе обмисля създаването на нов алианс, който да конкурира "Фолксваген"

Маркионе обмисля създаването на нов алианс, който да конкурира "Фолксваген"

Всяка стъпка на Серджио Маркионе (вдясно) в Детройт се следи с интерес. Тук той си бъбри с държавния секретар на САЩ по енергетиката Стивън Чу на щанда на "Додж" на салона.
Rеuters
Всяка стъпка на Серджио Маркионе (вдясно) в Детройт се следи с интерес. Тук той си бъбри с държавния секретар на САЩ по енергетиката Стивън Чу на щанда на "Додж" на салона.
Преди публичното предлагане на акции на американския производител на автомобили "Крайслер" като партньор към "Фиат" вероятно ще бъде привлечена още една компания от бранша, съобщи главният изпълнителен директор на двете фирми Серджо Маркионе в Детройт. "Възможно е създаването на алианс, преди да пуснем акциите на борсата", били думите на италианеца, цитирани от "Ройтерс".
Плановете са публичното предлагане на дялове от "Крайслер" да стане факт през 2013 година. Амбициите на групата "Фиат/Крайслер" са през 2014 година да успее да продаде 6 млн. автомобила.
Според Маркионе една подобна консолидация ще роди компания, която по обем на продажбите ще е близо до резултатите на най-големия европейски производител "Фолксваген". През 2011 г. компанията от Волфсбург продаде 8.16 млн. автомобила в световен мащаб и измести "Тойота" от второто място. Наскоро Серджо Маркионе заяви, че за да бъде един масов производител на автомобили ефективен, той трябва да продава минимум 8 млн. коли на година.
За момента шефът на "Фиат" и "Крайслер" държи в тайна името на потенциалния партньор. Маркионе отрече появилите се слухове, че за каузата е привлечен френският производител "Пежо". "Имах вечеря с главния изпълнителен директор на "Пежо" Филип Варин в Детрой в понеделник вечерта, но на нея не сме говорили за алианса", поясни той. "Опел" също не били тайнственият трети.
Слухът за алианса с "Пежо", който е вторият по големина производител в Европа, тръгна от публикация в италианския вестник "Кориере дела сера" във вторник. От френската компания отказаха коментар по темата.
Според италиански анализатор, един алианс между "Пежо" и "Фиат/Крайслер" би донесъл доста финансови ползи от намалените разходи по продукцията, но ще се приеме трудно, тъй като това ще означава закриване на заводи в Италия и Франция.
"Фиат" и консорциумът "Пежо - Ситроен" си сътрудничат от края на 70-те години на миналия век, като за този период имат редица съвместни модели, основно на ванове. В момента на пазарите се предлагат автомобили в четири различни лекотоварни класа, плод на общите усилия – от големите "Пежо Боксер", "Ситроен Джъмпер" и "Фиат Дукато" до най-компактните "Фиат Фиорино", "Пежо Бийпър" и "Ситроен Немо".