"Нисан" възражда марката "Датсун"

"Нисан" възражда марката "Датсун"

Карлос Гон по време на речта си в Индонезия
Reuters
Карлос Гон по време на речта си в Индонезия
Японският производител "Нисан" ще възроди марката "Датсун" (Datsun), като под нея ще лансира модели на развиващите се пазари като Индонезия, Индия и Русия. Това каза днес главният изпълнителен директор на компанията Карлос Гон в Джакарта, цитиран от "Ройтерс".
Плановете на "Нисан" са да инвестира 400 милиона долара в Индонезия в следващите две години като удвои наетите лица и производството и утрои броя на дилърствата до 2014 г. Японската компания спря да използва марката "Датсун" през 1981 година, за да унифицира моделната си гама в световен мащаб.
Възкръсването на марката е насрочено за 2014 година, когато ще се появят първите автомобили и камиони с нея. "Това ще бъдат зелени коли, достъпни коли, с малки двигатели, съобразени с особеностите на пазарите", поясни Гон.
Първите автомобили "Датсун" се появяват на японския пазар през 1932 година. Преди повече от половин век марката дебютира в САЩ, като поставя началото на пробива на "Нисан" и "Инфинити" там.
В последните години "Нисан" се фокусира върху развиващите се пазари, като вече създаде съвместно производство с Ashok Leyland в Индия и се готви да открие завод в Бразилия до 2016 г. Френският партньор на японците - "Рено" има съвместно производство с АвтоВАЗ в Русия.