ЕС не насърчава достатъчно навлизането на електромобилите, смятат от "Волво"

Volvo Car Corporation предупреждава, че планираните от Европейския съюз съкращения на емисиите въглероден диоксид в природата могат да се окажат нереалистична цел. Като причина шведската компания изтъква липсата на достатъчно информационни инициативи, които да покажат на потребителите как хората влияят на природата посредством автомобилите.
Това стана ясно от изказване на президента на Volvo Стивън Якоби на годишния семинар на европейската автомобилна индустрия в Брюксел. "Volvo Car Corporation призовава Европейския съюз да координира своите инициативи и да отделя повече средства за изследвания и информиране на гражданите. Всички ние трябва да се възползваме от технологичния напредък, но и да бъдем внимателни, защото се застрашава конкурентоспособността в автомобилната индустрия, като по този начин под въпрос остават стотици хиляди работни места", предупреди той.
Якоби подчерта, че инвестициите в електромобилите са от изключителна важност, защото според директивите на Европейския съюз до 2050 г. автомобилните производители трябва да ограничат с 60% сегашния разход на въглеродни емисии, за да предпазят планетата от климатични катаклизми. За тази цел до 2030 година автомобилите с конвенционално гориво трябва да бъдат намалени наполовина, а 20 години по-късно напълно извадени от употреба.
"Този план е твърде оптимистичен, но не и невъзможен", според Якоби. Той напомня, че през 2011 г. са продадени по-малко от 50 000 електрически автомобили в световен мащаб или 0,1% от общия пазарен дял. Цифрите недвусмислено показват, че бензиновите и дизеловите автомобили ще продължават да доминират и в близките години.
Според разпоредбите на Европейския съюз до 2020 г. общите продажби на електрически автомобили и хибриди трябва да заемат 3-4% пазарен дял, като последният следва да нарасне на 30% до 2030 г. Според Якоби, това е абсолютно нереалистична цел за момента, защото в много държави все още няма дори данъчни облекчения за собствениците на екоавтомобили.
Без помощта на властите цените на екотехнологиите и батериите ще продължат да бъдат високи и да оскъпяват допълнително крайната цена на новия автомобил. По този начин те отблъскват потребителите, смята Якоби.
"Ние във Volvo сме сред лидерите в разработването на електрически автомобили. Тази година пускаме в продажба един фантастичен хибрид – Volvo V60, който се радва на страхотен интерес. Положихме неимоверни усилия, за да успеем да намалим цената на 50 000 евро, но тя все още е висока за клиентите", коментира Якоби.
Според него тук трябва да се намеси местната власт, която да осигури допълнителни данъчни облекчения за хората, които помагат за опазването на околната среда и спазване разпоредбите на европейския парламент. Потребителите трябва да бъдат и допълнително стимулирани, за да имат изгода от повторна бъдеща покупка.
В заключение президентът на Volvo изтъква, че правителството на Китай например освен чрез данъчни облекчения насърчи търсенето и експлоатацията на електрически автомобили с инвестирането на 15 милиарда долара в автомобилната икономика на страната. Подобни инициативи трябва да предприемат всички страни - членки на Европейския съюз, призовава президентът на Volvo Car Corporation.