"Тойота" си върна лидерската позиция сред производителите на автомобили

Японският гигант "Тойота Мотор корпорейшън" си върна лидерската позиция сред производителите на автомобили след първото тримесечие на годината, съобщи "Блумбърг". Компанията, която беше глобален лидер между 2008 и 2010 година, е продала 2.49 млн. леки и лекотоварни коли от марките си "Тойота", "Лексус", "Сцион", "Хино" и "Дайхацу". Това е с 18% по-добър резултат от същия период на миналата година.
Според данните на "Блумбърг", лидерът по продажби миналата година - "Дженерал мотърс" за тримесечието е реализирал 2.28 млн. коли от своите марки. Вторият по големина производител за 2011 г - "Фолксваген груп" е намерил 2.16 млн. клиенти за продуктите си.
"Да бъдем номер 1 не е нашата основна цел, но сме доволни от резултатите си", коментира новината вицепрезидентът на "Тойота Северна Америка" Джим Висман. Той добави, че добрият прием на новите модели на компанията дава надежди, че добрите времена ще продължат.
Прогнозите на "Тойота" са че в края на финансовата 2012 година, който ще е на 31 март догодина, продадените автомобили от марките на компанията ще са 8.7 милиона, или с 18% повече от предходния отчетен период.
"Тойота и "Дженерал мотърс" имат да извървят дълъг път", казва пък говорителят на GM Джим Кейн. Според него компанията има напредък в реализацията на стратегията си за "печеливш растеж".