Във "Фиат" мечтаят за евтина покупка на "Опел"

Италианският производител на автомобили "Фиат" се надява да купи евтино "Опел", ако алианса между сегашния собственик на марката "Дженерал мотърс" и "Пежо" се разпадне, написа агенция "Ройтерс", като се позова на информация в италианския всекидневник Il Sole-24 Ore. Изданието не дава данни откъде е намерило информацията си. От "Фиат" пък са отказали коментар на информацията.
"Опел" е финансов проблем за "Дженерал мотърс" от години, като за разлика от американските марки на гиганта, така и не успява да излезе на печалба. Мултинационалният концерн отчете 700 млн. долара загуби за първата половина на годината от европейските си операции, който освен "Опел" включват и британската марка "Воксъл".
До момента американската фирма-майка е наляла в "Опел" 16 млрд. долара за дванадесет години. Според последното проучване на "Морган Стенли" обаче от европейското си поделение GM в най-добрия случай ще получи 12.3 млрд. долара през следващите десет години.
Тези цифри дават надежди на шефа на "Фиат" Серджио Маркионе, че може да получи "Опел" почти без пари, за разлика от сделката за "Крайслер" или предишната оферта за "Опел", направена през 2009 г., уточнява Il Sole-24 Ore.
През 2009 г. италианският производител на автомобили придоби дял в "Крайслер" в замяна на преотстъпени технологии за производството на малки автомобили, предназначени за американския пазар. През същата година концернът от Апенините се опита за придобие и "Опел", но предложената сума се оказа по-ниска от тази на производителя на части "Магна Интенрешънъл". Така или иначе обаче от "Дженерал мотърс" решиха да задържат компанията.
Маркионе периодично повтаря, че европейската автомобилна индустрия има нужда от консолидация, ако иска да се справи с петгодишния спад на пазара. "Ние имаме колективна отговорност за индустрията, за да проведем прогресивно преструктуриране на европейско ниво", каза той през миналия месец.
Към момента от "Фиат" все още не са отправили оферта към "Дженерал мотърс" се казва още в информацията на италианския всекидневник. В публикацията се добавя, че така няма и да има, ако алиансът между GM и "Пежо" проработи.
Партньорството между "Дженерал мотърс" и групата PSA Пежо Ситроен стана факт през март. Идеята е чрез поделяне на разходи за нови разработки, споделяне на технологии, продажбите на едни и същи модели под различни марки, както и чрез обмяна на успешни пазарни практики двете компании да си спестяват по около 2 млрд. евро годишно.
Миналият месец на въпрос от агенция "Ройтерс" финансовият директор на "Опел" Михаел Лохшелер е заявил, че "Дженерал мотърс" не смята да продава най-популярната си европейска марка.
В същото време, въпреки, че трупа загуби в Европа, концернът "Фиат" получава свежи пари от отличното представяне на марката "Крайслер", в САЩ, който могат да се използват за финансирането на покупката на "Опел". През септември Chrysler Group LLC, част от който са марките "Крайслер", "Додж", Джийп" и "Фиат", отчетоха 12% скок на продажбите до 142 041 бройки. Това е най-добрият септември за най-малкият американски производител от 2007 година насам.