България ще се рекламира пред инвеститорите във водещи световни издания

България ще се рекламира пред инвеститорите във водещи световни издания

Борислав Стефанов
Борислав Стефанов
От март до май реклами в авторитетни финансово-икономически издания ще представят България като добро място за инвестиции. Сред медиите, в които вече е купена рекламна площ, са "The Economist", "Financial Times", "Business Week", "The Wall Street Journal", интернет сайтовете им и две телевизии, съобщи пред БТА изпълнителният директор на Българската агенция за инвестиции (БАИ) Борислав Стефанов. 
Печатните реклами ще бъдат посветени на предимствата на страната като инвестиционна дестинация или на определени индустрии - машиностроене, електроника и електротехника, хранителна индустрия, аутсорсинг.
Десетте макета на рекламите ще имат единна визия, състояща се от ключов факт и поддържащи графични послания и ще преминат през одобрението на близо 100 души  - икономисти, бизнесмени, специалисти в рекламата и маркетинга. Няма да има снимки на места или хора, няма да се споменават и фирми, освен ако не правят в България нещо много специфично за конкретната индустрия, каза Борислав Стефанов.
Предстоят инвестиционни форуми в САЩ и Европа
Със средства по оперативната програма "Конкурентоспособност" още този месец Българската агенция за инвестиции, съвместно с "Financial Times", ще организира поредица от инвестиционни форуми - кръгли маси в Чикаго (19 февруари), Ню Йорк (20 февруари) и Сан Хосе (26 февруари), и международна конференция в Ню Йорк (21 февруари).
За участие са поканени водещи представители от бизнеса и български институции, както и утвърдени американски компании, развиващи бизнес в България. На тях ще бъдат представени перспективни отрасли, между които аутсорсинг на бизнес процеси, транспортно оборудване и машиностроене, информационни и комуникационни технологии, логистика и транспорт, химическа индустрия, здравеопазване и медицински туризъм.
В Чикаго фокусът ще е насочен върху преработващата промишленост. Очаква се във форума да участват представители на висшето ръководство на производители на самолети, транспортна техника, безалкохолни напитки. Чикаго ще е мястото, където България ще търси стратегически индустриални инвеститори.
Финансовата индустрия ще бъде акцент на форумите в Ню Йорк и Сан Хосе, където целта е да се постигнат партньорства с представителите на някои от най-големите фондове за дялов капитал.
През март агенцията в партньорство с "Financial Times" са планирали няколко инвестиционни събития в Сеул, Хонконг и Токио. Предвижда се да има среща с представители на три големи групи на промишлеността - електрониката, електротехниката, транспорта и логистиката. Ще бъдат популяризирани възможностите за развитие в България на медицински туризъм, развитие на хранителна индустрия и земеделие.
Финалното събитие е насрочено за края на март в Брюксел. Конференцията ще бъде посветена на химическата индустрия, транспорта и логистиката. По време на форума инвестиционните предимства на страната ни ще представят големи фирми, които вече са инвестирали в България в тези сектори.
Парите за национална реклама свършват 
Парите за национална имиджова реклама на България като инвестиционна дестинация свършват в началото на лятото, отбеляза Борислав Стефанов. Средствата досега се осигуряваха по оперативна програма "Конкурентоспособност" и на този етап за следващия програмен период не се предвижда в новата програма да има подобно перо за институционални бенефициенти. 
Общо по програмата за маркетинг и реклама са предвидени 16 млн. лева. От тази сума за имиджовата кампания на страната в чужбина са отделени между 4 и 5 млн. лева. 
Сред постоянно рекламиращите се конкурентни на България инвестиционни дестинации са Турция, Македония, Словакия, Полша, Сърбия, Унгария. Средните годишни разходи на Сърбия и Унгария са близо по 5 млн. евро.
Стефанов отбеляза, че отчитането на резултатите на подобен тип проекти е трудно, но дори да бъде привлечена само една инвестиция чрез този метод, ако инвестираната сума надхвърля средствата за привличането й, имиджовата реклама си е заслужавала.