Администрацията защитила в Турция три от четирите искания на превозвачите

Администрацията защитила в Турция три от четирите искания на превозвачите

Българските превозвачи през миналата седмица блокираха границата срещу неправомерните според тях ограничения, налагани от турската страна.
Дневник
Българските превозвачи през миналата седмица блокираха границата срещу неправомерните според тях ограничения, налагани от турската страна.
След осемчасови преговори с турската стана, са постигнати три от четирите искания на българските превозвачи, съобщи пред агенция "Фокус" изпълнителният директор на агенцията "Автомобилна администрация" Валентин Божков.
По думите му единственото недоговорено е времевото ограничение за превозите между Турция и Западна Европа. Според българските компании техните камиони взимат разстоянието за по-кратко време, отколкото турските, и затова Турция ги бави умишлено на границата. 
Божков увери, че българската страна ще продължава да се бори срещу това ограничение. "Всичко е въпрос на време, а не на поставяне на ултиматуми", каза представителят на агенцията. 
Изявленията му идват след оповестеното вчера от представителите на компании, че Турция планира да увеличи рестрикциите срещу тях от 1 юни и исканията за оставката на Божков, ако подпише документи в ущърб на българските превозвачи. 
Турската страна се е съгласила, че няма да изисква от превозвачите да представят върху разрешителните печати от митническите органи на страните, през които са преминали  транзит, информира Божков. 
По думите му  Турция е потвърдила готовността си да издаде 300 допълнителни разрешителни от и за трета страна. Това щяла да извърши смесена комисия в най-бързи срокове.
По думите му турската страна се е съгласила да не гледа повече датите на фактурата на CMR (Международна товарителница за автомобилен превоз), на тир карнет, на СЕМТ разрешителното. Освен това тя е дала уверение, че CMR и СЕМТ разрешителното могат да бъдат издадени от различни места.
Съгласиха се още, че транзитът ще е допустим като четвърти курс през България, като за връщането в страната на регистрация ще се приема и транзитът, а не обикновено връщане, което би било във вреда на българските превозвачи, каза Божков.