"Приста ойл" придоби "Шеврон Чехия"

Компанията за производство и търговия с моторни и индустриални масла "Приста ойл" е придобила акциите на компанията "Шеврон Чехия", съобщиха от българското дружество. Оттам не посочват цената и други подробности по сделката. Казва се само, че като условие по сделката "Приста ойл" ще продължи да развива бранда "Тексако" и през следващите 5 години.
Придобитата компания развива дистрибуцията на масла на чешкия пазар за компанията "Шеврон" от 1998 година с продажби от 1.5 млн. литра и приходи от 4 млн. евро. "Шеврон Чехия" е компания, която има в портфолиото си клиенти като производителите на автомобили и камиони "Тойота" и "Даф", производителите на багери Bobcat и подразделението на "Шкода" за изработване на турбини.
Настоящото придобиване е втората по-голяма сделка на "Приста ойл" с активи на "Шеврон". "Приста ойл" придоби участието на "Шеврон" в масления завод, който се управлява в партньорство с "Узбекнефтегаз" – националната петролна компания на Узбекистан, през 2011 г.
"Партньорството с "Шеврон" е ключов елемент в бизнес стратегията на "Приста ойл" за растеж и налагането на мултибранд стратегията на компанията. Плановете ни са това партньорство да се задълбочи и покрие други големи пазари на компанията "Приста ойл" още в рамките на тази година", коментира Пламен Бобоков, председател на съвета на директорите на компанията, цитиран в съобщението.
Според сайта й тя е една от водещите български компании, оперираща в повече от 20 държави в Централна и Източа Европа, в Близкия и Средния изток, а също така в Украйна, Грузия, Казахстан и др. В отделните държави пазарното й присъствие е между 5 и 55 на сто. Компанията има собствени заводи в България, Турция и Унгария.
През април в интервю за "Капитал" Пламен Бобоков, председател на управителния съвет на "Приста ойл холдинг", казва, че до края на годината се очаква да се открие завод на компанията в Узбекистан, като "има проекти и за Русия, Турция, Казахстан и за още две държави".
"Очакваме много добра година. Тя ще е една от най-силните за "Приста ойл" и може би най-добрата в историята на "Монбат". 2012 г. беше далеч по-добра от 2011 г. За миналата година сме запазили оборотите от предходната на "Приста ойл", което е нормално, защото сме свили бизнеса за сметка на по-високоефективните сегменти, които атакуваме, тъй като целта не е да се правят обороти – фокусът трябва да е в печалбата", коментира още Бобоков и допълва, че "в момента върви много силен процес на преструктуриране и модернизация на компанията по всички съвременни изисквания на големите дружества, които имат амбиции да се развиват на по-голямо от национално ниво".