Реклама с обещание за "най-нисък риск" доведе до солидни глоби

Реклама с обещание за "най-нисък риск" доведе до солидни глоби

Реклама с обещание за "най-нисък риск" доведе до солидни глоби
Комисията за защита на конкуренцията глоби "Екобулпак" АД и "Ивентзоун" ООД общо със 127 хил. лв. заради подвеждаща реклама в интернет. 
Двете компании трябва да платят по 1% от нетните си приходи през 2012 г., който за дружеството за оползотворяване на отпадъци от опаковки е 126 940 лв, а за рекламната агенция - 300 лв. (бел. ред.: сумата е коригирана на 17.02.2014 г.. Първоначално погрешно беше написано 300 хил. лв.) Те имат право да обжалват глобата в съда.
Комисията приема, че съобщението "Екобулпак гарантира най-нисък риск при изпълнение на целите по оползотворяване"публикувано на интернет страницата на дружеството, е заблуждаващо и може да повлияе на икономическото поведение на потенциалните клиенти, до които достига.
В нормативната уредба липсва определение за "най-нисък риск", нито има показатели или критерии за неговото измерване, поради което не би следвало да се твърди, че дадена организация гарантира най-нисък риск при изпълнение на целите по оползотворяване на отпадъците, доколкото сравнението е невъзможно да бъде обективно, е становището на антимонополния орган.  С оглед на това КЗК приема, че съобщението представлява заблуждаваща реклама по смисъла на чл. 32 от ЗЗК, за което следва да се ангажира отговорността както на рекламодателя, така и на рекламната агенция, изготвила текста.