Клиентите на компаниите за пътнически превози намаляват

Клиентите на компаниите за пътнически превози намаляват

Клиентите на компаниите за пътнически превози намаляват
Клиентите на компаниите за пътнически превози продължават да намаляват. Предварителните неизгладени данни на Националния статистически институт за четвъртото тримесечие на 2013 г. потвърждават тенденцията, която се проявява през цялата 2013 г.
Между октомври и декември железниците и автобусните компании са превозили 114.742 млн. души, което е най-малкият брой спрямо предходните три тримесечия и с 5.5% под постигнатото в края на 2012 г. 
Железниците са превозили с 211.6 хил. души или 3.2% по-малко, отколкото преди година, а намалението на клиентите на автобусните компании е с 6.435 млн. души или 3.2 на сто. 
Още по-голям е спадът при градския електротранспорт (трамваи, тролейбуси и метро) - с 14.7% за година. Увеличение от 1.4% има единствено в софийското метро, докато трамвайните превози бележат спад със 17.4%, а тролейбусните (каквито има освен в София, също в Русе, Пловдив, Бургас, Хасково, Варна и др.) намаляват с 24.4%. 
През  четвъртото тримесечие на 2013 г.  превозените товари се увеличават с 5.4% в сравнение с предходното тримесечие, а извършената от транспортните фирми работа (измерена в превоза на 1 тон товар на 1 км) нараства с 8.5%, сочат предварителните данни.
Сравнението с година по-рано сочи, че превозените товари от сухопътния и водния транспорт са с 11.6% повече, докато извършената работа отбелязва спад от 7.3%. 
През  четвъртото тримесечие на 2013 г.  превозените товари от сухопътния транспорт са 33.336 млн т, или с 14.6% повече спрямо същото тримесечие на 2012 г. като увеличение се наблюдава при всички видове транспорт. Извършената работа също  отбелязва  ръст от  14.7%  и  достига  8.509.4 млрд. тонкилометра.  Увеличение отбелязват както вътрешните (с 3.8%), така и международните превози (с 18.8%).
Както  превозените товари, така и извършената работа  от водния транспорт бележат спад спрямо  четвъртото тримесечие на 2012 г., съответно със 725.9 хил. т и 1 784.7 млн. тонкилометра Намалението се дължи главно на морския транспорт и е в резултат не само на по-малкото количество превозени товари, но и на по-късото средно разстояние.