"Малинчо" - продавачът на носталгия

"Малинчо" - продавачът на носталгия

Калин Пенчев, създател и собственик на malincho.com, сподели опита си във видеовръзка на конференцията "Онлайн продажбите на храни", организирана от списание "Регал", част от групата на "Икономедиа".
Калин Пенчев, създател и собственик на malincho.com, сподели опита си във видеовръзка на конференцията "Онлайн продажбите на храни", организирана от списание "Регал", част от групата на "Икономедиа".
Калин Пенчев е убеден, че  търговският успех е възможен само ако има търсене, а за неговата стока търсенето е по-голямо от предлагането. Вече 13 години той продава носталгия под формата на сирене, лютеница, лукчета и вафли, а клиентите му са в САЩ и винаги са повече, отколкото той успява да снабди. 
Всеки ден по 120 пакета с български храни потеглят на различни адреси в Съединените щати, а по празници, какъвто е периодът сега, картината е още по-наситена. 
Пенчев е създател и собственик на вероятно най-популярния сред българите в САЩ електронен сайт - malincho.com, специализиран в онлайн продажби на хранителни продукти, най-вече от България, но и от Европа като цяло.  Започнал, когато бил 27-8 годишен и набирал клиентите си един по един. "Вие гледате навън - искате да опитате швейцарско или френско сирене, а тук гледаме в обратна посока, искаме да е от българска крава", разказва той и сравнява поръчките към сайта с жалба за младост. 
"Малинчо" обхваща 0.1% от населението на САЩ, а собственикът му признава, че работи на принципа на пробата и грешката. Изпраща пратките по пощата, а рекламациите са за негова сметка. Спедиторът не се интересува какво ще се случи, ако шоколадът се разтопи при транспортирането или бурканът с лютеницата се счупи и омаже всичко в пакета. Горд е обаче, че успява да достави замразени баници  на 500 км радиус от базата си в Ню Джърси. 
Носталгията има обаче повече проявления - търсят се не само български, но и европейски стоки, "които едно време си купувахме от "Кореком", разказва предприемачът. Един търси шоколад "Милка", друг твърдо държи на "Своге". Разширява се и клиентската база - американец с приятелка българка изпратил запитване  какво да й подари. 
Типичната поръчка онлайн е два пъти по-голяма, отколкото напазаруваното в традиционен магазин, но всичко е предварително обмислено и направено по списък - най-вече заради транспортните разходи.
Компанията на Калин Пенчев планира да разкрие филиал в Калифорния заради интереса оттам, който е по-трудно да бъде удовлетворяван от базата на Източния бряг. "Зажадняли сме за всичко българско, особено по празници. Продаваме неща, които вие в София не сте виждали", казва търговецът и дава пример с бонбоните виолетки. 
Справка в сайта предизвиква умиление - сред  най-търсените зад океана продукти са класическата вафла "Боровец", меденки, солети и дори крем-нишесте. И разбира се -  сирене. А цените - атрактивни.