Мениджърите не са наясно с очакванията на подчинените си, показа проучване
Мениджърите в България са доста заблудени за очакванията на подчинените си, а оценките на едните и другите за атмосферата в компанията се разминават, в някои случаи - драстично. Това установи международното проучване на Aon Hewitt "Най-добрите работодатели", в което България се включва за осма година.
Най-голямо е разминаването при оценките за допълнителни придобивки и кариерно развитие в компаниите. 79% от топ мениджърите са доволни от екстрите, които им предоставя работодателят - застраховки, здравни услуги, служебен транспорт, ваучери за храна и други. Процентът на доволните служители е едва 46%. Според авторите на изследването резултатът показва, че компаниите харчат парите си в този случай нецелесъобразно, без да са се поинтересували от какво служителите действително се нуждаят и кой да е доставчикът на допълнителната услуга.
Най-големи бюджети за допълнителни придобивки планират компаниите от високите технологии и аутсорсинга.
Според 68% от топ мениджърите компанията предоставя добри кариерни възможности на служителите, докато само 39% от служителите са съгласни с това. Близо 70% от висшите ръководители са убедени, че подчинените им получават подобаващо признание за свършената работа. Сред самите служители едва 43% се чувстват ценени.
Разминаване има и в оценката на възможностите за обучение и развитие - според 72% от ръководителите на високи постове компанията им предоставя необходимите възможности, докато само 52% от служителите са съгласни с това.
Изследването обхваща мнението на над 16 000 служители и над 400 топ мениджъра в България. Средното ниво на ангажираност на топ мениджърите в България е 77%, а при служителите този процент е 53%. Всяка от групите е споделила доколко е удовлетворена от условията на работа и работната среда по 19 конкретни фактора.