Продажбата на веригата "Пикадили" не нарушава конкуренцията, заключи КЗК

Комисията за защита на конкуренцията разреши сделката за веригата магазини "Пикадили". Продавач е белгийската компания Delhaize Group, а купувач е българската "АП Март" АД, свързана с производителите на пилешко месо "Градус" .
Според КЗК сделката не засяга конкуренцията на никой български пазар.
Участниците в концентрацията са предприятия, които не са активни на един и същи пазар – придобиващото контрол предприятие не осъществява стопанска дейност, а придобиваното е активно на пазара на търговия на дребно с бързооборотни стоки за ежедневна употреба /хранителни и нехранителни/ на територията на страната, се посочва в становището на антимонополната комисия..
Акционерите на АП Март също не оперират чрез контролираните от тях предприятия на едни и същи или свързани пазари с тези, на които e активно "Пикадили". Следователно, не са налице хоризонтални или вертикални ефекти, или отношения на свързани пазари между участниците в концентрацията и няма пазари в страната, върху които сделката ще окаже въздействие. Също така няма свързаност между продуктите и услугите, предлагани от участниците.
Към момента "Пикадили" има 54 магазина - супермаркети и обекти за ежедневно пазаруване, в осем града на страната. Бизнесът е концентриран основно в София и Варна, където беше основана веригата.
По информация на "Капитал" собственици на компанията - купувач са старозагорската група "Градус" и Петър Дудоленски. "Градус" е собственост на братята Иван и Лука Ангелови, които освен бизнеса с пилешко месо притежават производителя на олио "Бисер олива", имат зърнопроизводство, инвестиции в частна клиника, винарна и търговски център в Бургас. Петър Дудоленски има дългогодишен опит в управлението и инвестициите в молове и други недвижими имоти.