Продажбата на веригата "Пикадили" не нарушава конкуренцията, заключи КЗК

Продажбата на веригата "Пикадили" не нарушава конкуренцията, заключи КЗК

Продажбата на веригата "Пикадили" не нарушава конкуренцията, заключи КЗК
Комисията за защита на конкуренцията разреши сделката за веригата магазини "Пикадили". Продавач е белгийската компания  Delhaize Group, а купувач е българската  "АП Март" АД, свързана с производителите на пилешко месо "Градус" . 
Според КЗК сделката не засяга конкуренцията на никой български пазар. 
Участниците в концентрацията са предприятия, които не са активни на един и същи пазар – придобиващото контрол предприятие не осъществява стопанска дейност, а придобиваното е активно на пазара на търговия на дребно с бързооборотни стоки за ежедневна употреба /хранителни и нехранителни/ на територията на страната, се посочва в становището на антимонополната комисия..
Акционерите на АП Март също не оперират чрез контролираните от тях предприятия на едни и същи или свързани пазари с тези, на които e активно "Пикадили". Следователно, не са налице хоризонтални или вертикални ефекти, или отношения на свързани пазари между участниците в концентрацията и няма пазари в страната, върху които сделката ще окаже въздействие. Също така няма свързаност между продуктите и услугите, предлагани от участниците.
Към момента "Пикадили" има 54 магазина - супермаркети и обекти за ежедневно пазаруване, в осем града на страната. Бизнесът е концентриран основно в София и Варна, където беше основана веригата.
По информация на "Капитал" собственици на компанията - купувач са старозагорската група "Градус" и Петър Дудоленски. "Градус" е собственост на братята Иван и Лука Ангелови, които освен бизнеса с пилешко месо притежават производителя на олио "Бисер олива", имат зърнопроизводство, инвестиции в частна клиника, винарна и търговски център в Бургас. Петър Дудоленски има дългогодишен опит в управлението и инвестициите в молове и други недвижими имоти.