Заради лошото време потреблението на бира намаля

С 6% намаляват продажбите на бира през първите шест месеца на годината, а производителите обясняват това с лошото време.
Половината от годишните продажби се генерират в периода май-август, заради дъждовното лято от бранша не са оптимисти как ще приключи годината, съобщи БТА като се позова на данни, изнесени от представители на Съюза на пивоварите в България (СПБ).
През юни най-голямо потребление е имало в Бургас, Варна и в Русе.
Световните първенства не оказват влияние върху консумацията на пиво, изключение правят страните-участници и домакини, коментира председателят на управителния съвет на СПБ Владимир Иванов. За пример той даде 1994 г., когато консумацията на бира у нас се е повишила със 17 на сто.
Анкета
Общото количество на консумираното пиво в страната за миналата година е 5 462 000 хектолитра. На човек се падат 74 литра, което нарежда България в "златната среда" в Европа.
Потреблението на безалкохолна бира е около един процент. Заедно с бирените миксове, той нараства на 3.5-4 на сто, коментира Владимир Иванов -
Продължава тенденцията да се увеличават продажбите на бира в пластмасови бутилки и кенове, а на стъклените бутилки да намалява.
През 2013 г. инвестициите в бранша са 57 млн. лева, а за последните пет години - 286 млн. лева, каза Ивана Радомирова, изпълнителен директор на СПБ. От началото на тази година в нови продукти, складове и мощности са вложени 24 млн. лева.
За последната година и половина са представени 15 нови марки пиво, а от началото на тази година те са девет. Към момента на пазара има над 60 марки бира, включително нискоалкохолна и безалкохолна.
Приходите в бюджета от производството и продажбите през миналата година надхвърлят 300 млн. лева. В бранша работят 2500 човека, а по веригата на доставчици 8900.
Статистика сочи, че за купуването на литър бира у нас трябва да се работи 45 минути. В Германия за целта трябва да се работи 7 минути, а в Румъния - 24 минути.