Общините може да поемат губещиите линии на БДЖ

БДЖ да прехвърли на общините отговорността за крайградските влакове, които са губещи, предвижда подготвената от транспортното министерство стратегия за развитие на превозвача. Това означава, че не БДЖ, а тъкмо общините ще получават полагащата се субсидия за тези трасета. Те на свой ред могат да преценят дали да ги заменят с автобусен превоз.
На практика така министерството се опитва да прехвърли на общините отговорността за губещите линии, някои от които бяха закрити в началото на годината, а после под натиска на протести възобновени. Това съобщава "Труд" в днешния си брой.
Тогава транспортният министър Ивайло Московски обяви, че ще бъде изготвена 10-годишна стратегия за развитие на превозвача. От публикацията се разбира, че тя всъщност е за 7 години и предстои да бъде представена тази седмица.
В нея е предвидено субсидията вече да не е за пропътувано разстояние на влаковете, а за брой пътници.
По цитирани от вестника данни всичките 364 крайгдарски линии на БДЖ са губещи. Рекордьор е влакът сутрин в 4 ч. по трасето Горна Оряховица-Попово. През миналата година БДЖ е платила за него близо 219 хил. лв. като в него се возят средно по 4 човека на ден.
Единствено четири линии се предвижда да не се спират или прехвърлят на общини - Димитровград$подкова, защото няма алтернатива, теснолинейката Септември-Добринище, защото може да се използва за туристическа атракция, Кюстендил-Гюешево и Габрово-Царева ливада.