Търговската верига Aldi обмисля идването си в България

Германската търговска верига "Алди" (Aldi) сформира екип, който да прецени дали компанията да стъпи на българския пазар. Това са потвърдили пред "Капитал" няколко източници.
Германската компания е в процес на набиране на екип от специалисти, които да подготвят евентуалното навлизане в страната. С подбора е ангажирана международна консултантска компания. Проектът е в много начална фаза. Крайно решение дали въобще да отворят магазини в България няма.
От компанията не потвърждават, че имат такива планове.
Изданието посочва, че ако веригата действително влезе в България, това ще окаже сериозно въздействие върху пазара. От една страна, ще го тласне още повече в посока към развитие на дискаунт търговията, при която цената има най-голямо значение. От друга - ще създаде нова доза конкуренция на компаниите, които вече са в страната. Освен това ще обърне тенденцията от пазара да си тръгват вериги. През последните години Baumax и Praktiker продадоха бизнеса си тук, Billa търсеше купувач на магазините си в България, а новината отпреди два дни – Rewe затваря обектите си с марката Penny.
Веригата е създадена през 1913 г. от германския хлебар Карл Албрехт-старши, който започва дейността си от една бакалия. В годините след Втората световна война синовете на Карл – Карл-младши и Тео, поемат бизнеса и започват да отварят магазин след магазин. В началото на 60-те години компанията се разцепва на две, като двамата братя си поделят бизнеса на географски принцип. Тео получава северната част, а Карл – южната. Под тази форма веригата продължава да съществува и до днес: с две централи и различни концепции за развитие, но под един бранд и в непрекъснато партньорство.
Aldi започва като семейна фирма и досега работи като такава.