"Пикадили" се насочва отново към платежоспособните клиенти

След неуспешния опит за партньорство между веригите "Карфур" и "Пикадили" у нас втората верига предприе преструктуриране, което отново ще я постави в по-високия ценови клас.
От съобщение до медиите се разбира, че фокусът ще бъде поставен върху качественото обслужване и предлагане на стоки от висок клас.
"По този начин компанията цели да привлече клиенти от средния клас, по-платежоспособни, търсещи модерното и изисканото", се казва в съобщението.
Последните маркетингови проучвания сочели, че именно това е типът клиенти, които харесват бранда и чрез които компанията ще се открои от своите конкуренти.
Компанията предвижда да модернизира и обнови магазините си основно в София и Варна и най-вече тези, които са разположени в големите търговски центрове. В София такива магазини им моловете "Сити Център София", "Сердика Център" и "София". В най-новия - "София ринг мол" работи "Пикадили гурме".
От съобщението се разбира и че някои от обектите ще бъдат закрити, като служителите ще бъдат пренасочени към оставащите, където ще има нужда от повече персонал на щандовете за прясна риба, деликатеси и топло приготвена храна.
През ноември беше обявено, че под шапката в собственика на "Пикадили" "АП Март" с 50% ще влезе "КМБ България" - тукашното дружество на гръцката Marinopoulos Group, която държи правата на Carrerour за региона. Посланието, че "Пикадили" и Carrefour вече са заедно, беше широко рекламирано и гарнирано с обещания към доставчиците, че "временните затруднения" с плащанията на втората верига бързо ще бъдат преодолени, припомня "Капитал".
Резултатът е, че ситуацията и за двете вериги не се подобри, като в Carrefour празните щандове и оскъдния брой артикули е по-видим. От това естествено дойде развръзката, при която през юли беше обявена и раздялата на двете компании. Оттогава зареждането в "Пикадили" видимо се подобри, което не може да се каже за френската компания с гръцки мениджъри.
Междувременно австрийският собственик на "Пени" обяви, че затваря магазините си в страната, а другата му компания - "Билла", даде заявка за експанзия с около 60 нови магазина. Наскоро се разбра и че германската търговска верига Aldi събира екип, който да прецени дали да стъпи на българския пазар.